КАЛМЕНТЕ спрей за нос суспензия 50мкг 140дози

Провери за наличност в Аптека
Продуктът не може да бъде закупен онлайн! Продуктът може да бъде закупен на място в аптека. Моля, проверете за наличност чрез бутона "Провери наличност" !
Консултации по телефон от 10:00 ч. до 17:00 ч.
Tелефон за информация за артикула - 0878 878 476
Прочетете внимателно цялата листовка, преди да започнете да използвате това лекарство, тъй като тя съдържа важна за Вас информация.
• Запазете тази листовка. Може да се наложи да я прочетете отново.
• Ако имате някакви допълнителни въпроси, попитайте Вашия лекар или фармацевт.
• Това лекарство е предписано лично на Вас. Не го преотстъпвайте на други хора. То може да им навреди, независимо че признаците на тяхното заболяване са същите като Вашите.
• Ако получите някакви нежелани лекарствени реакции, уведомете Вашия лекар или фармацевт. Това включва и всички възможни нежелани реакции, неописани в тази листовка.
Какво съдържа тази листовка:
1. Какво представлява КАЛМЕНТЕ и за какво се използва
2. Какво трябва да знаете, преди да използвате КАЛМЕНТЕ
3. Как да използвате КАЛМЕНТЕ
4. Възможни нежелани реакции
5. Как да съхранявате КАЛМЕНТЕ
6. Съдържание на опаковката и допълнителна информация
1. Какво представлява КАЛМЕНТЕ и за какво се използва
Какво представлява КАЛМЕНТЕ?
КАЛМЕНТЕ съдържа мометазонов фуроат, лекарство от групата на така наречените кортикостероиди. Прилагането на мометазонов фуроат в носа спомага за облекчаване на възпалението (набъбването и дразненето на носа), кихането и сърбежа при запушен или течащ нос.
За какво се използва КАЛМЕНТЕ?
Сенна хрема и целогодишен ринит
КАЛМЕНТЕ се използва за лечение на симптомите на сенна хрема (известна и като сезонен алергичен ринит) и целогодишен ринит при възрастни и деца на 3 години и по-големи.
Сенната хрема, която се проявява през определени периоди в годината, е алергична реакция, причинена от вдишването на полени от дървета, треви, плевели, както и плесени и гъбични спори. Целогодишният ринит се появява по всяко време на годината, а симптомите могат да се дължат на чувствителност към различни неща, включително домашен прах, животинска козина (или пърхот), пера и някои храни. КАЛМЕНТЕ намалява отока и дразненето в носа и по този начин облекчава кихането, сърбежа и запушения или течащ нос, причинени от сенна хрема или целогодишен ринит.
Полипи в носа
КАЛМЕНТЕ се използва за лечение на полипи в носа при възрастни на 18 години и по-големи.
Полипите в носа са малки образувания по лигавицата на носа и обикновено засягат и двете ноздри. КАЛМЕНТЕ намалява възпалението в носа и води до постепенно намаляване на полипите, като по този начин облекчава усещането за запушен нос, което може да засегне дишането през носа.
2. Какво трябва да знаете, преди да използвате КАЛМЕНТЕ
Не използвайте КАЛМЕНТЕ:
• ако сте алергични към мометазонов фуроат или към някоя от останалите съставки на това лекарство (изброени в точка 6).
• ако имате нелекувана инфекция в носа. Употребата на КАЛМЕНТЕ при нелекувана инфекция на носа, като херпес симплекс, може да влоши инфекцията. Трябва да изчакате докато инфекцията отшуми, преди да започнете да използвате спрея за нос.
• ако наскоро сте имали операция на носа или сте го наранили. Не трябва да използвате спрея за нос преди носът Ви да е заздравял.
Предупреждения и предпазни мерки
Говорете с Вашия лекар или фармацевт, преди да използвате КАЛМЕНТЕ:
• Ако имате или сте имали туберкулоза.
• Ако имате някаква друга инфекция.
• Ако приемате други лекарства, съдържащи кортикостероиди, през устата или чрез инжекция.
• Ако имате кистозна фиброза.
Докато използвате КАЛМЕНТЕ, говорете с Вашия лекар:
• Ако имунната Ви система не функционира добре (ако трудно преодолявате инфекции) и сте били в контакт с болен от морбили или варицела. Трябва да избягвате контакт с всеки, който има такава инфекция.
• Ако имате инфекция на носа или гърлото.
• Ако използвате лекарството в продължение на няколко месеца или повече.
• Ако имате упорито възпаление в носа или гърлото.
Когато назален спрей, съдържаш кортикостероид, се използва във високи дози за дълъг период от време, може да възникнат нежелани реакции поради абсорбцията на лекарството в организма.
Ако очите Ви сърбят или са възпалени, Вашият лекар може да Ви препоръча да използвате други лечения с КАЛМЕНТЕ.
Деца
Когато се прилагат във високи дози за дълги периоди от време, назалните кортикостероидни спрейове могат да причинят някои нежелани лекарствени реакции, такива като забавен растеж при деца.
Препоръчително е ръстът на деца, получаващи продължително лечение с назални кортикостероиди, да се следи редовно и, ако бъдат забелязани промени, лекарят на детето трябва да бъде уведомен.
Други лекарства и КАЛМЕНТЕ
Информирайте Вашия лекар или фармацевт, ако приемате, наскоро сте приемали или е възможно да приемете други лекарства.
• Ако приемате други лекарства за алергия, съдържащи кортикостероиди, през устата или като инжекция, Вашият лекар може да Ви посъветва да спрете приема им, след като започнете да използвате КАЛМЕНТЕ. След спиране приема на кортикостероиди през устата или като инжекция някои хора може да установят, че страдат от някои нежелани реакции, като болка в ставите или мускулите, слабост или депресия. Вие може да изглежда, че развивате и други алергии, като сърбеж, сълзене от очите или зачервени и сърбящи петна по кожата. Ако развиете някоя от тези реакции, трябва да се свържете с Вашия лекар.
Бременност и кърмене
Има малко или липсват данни относно употребата на мометазонов фуроат при бременни жени. Не е известно дали мометазонов фуроат се открива в кърмата.
Ако сте бременна или кърмите, смятате, че може да сте бременна или планирате бременност, посъветвайте се с Вашия лекар или фармацевт преди употребата на това лекарство.
Шофиране и работа с машини
Липсва информация относно ефекта на мометазонов фуроат върху способността за шофиране и работа с машини.
КАЛМЕНТЕ съдържа бензалкониев хлорид
КАЛМЕНТЕ съдържа бензалкониев хлорид, който може да причини дразнене на носа.
3. Как да използвате КАЛМЕНТЕ
Винаги използвайте това лекарство точно, както Ви е казал Вашият лекар. Ако не сте сигурни в нещо, попитайте Вашия лекар или фармацевт. Не използвайте по-висока доза или не използвайте спрея по-често или за по-дълго време, отколкото Ви е казал Вашият лекар.
Лечение на сенна хрема и целогодишен ринит
Употреба при възрастни и деца над 12-годишна възраст
Обичайната доза е две впръсквания във всяка ноздра веднъж дневно.
• След като симптомите Ви бъдат овладени, Вашият лекар може да Ви посъветва да намалите дозата.
• Ако не почувствате подобрение, трябва да се консултирате с Вашия лекар и той или тя може да Ви посъветва да увеличите дозата; максималната дневна доза е четири впръсквания във всяка ноздра веднъж дневно.
Употреба при деца на възраст от 3 до 11 години
Обичайната доза е едно впръскване във всяка ноздра веднъж дневно.
Ако Вие или Вашето дете страдате от тежка сенна хрема, Вашият лекар може да Ви посъветва да започнете използването на КАЛМЕНТЕ преди началото на поленовия сезон, тъй като това ще спомогне за предотвратяване появата на Вашите симптоми на сенна хрема. В края на поленовия сезон симптомите на сенна хрема би трябвало да се подобрят и е възможно повече да не се налага лечение.
Полипи в носа
Употреба при възрастни над 18 години
Обичайната начална доза е две впръсквания във всяка ноздра веднъж дневно.
• Ако симптомите не бъдат овладени в рамките на 5 - 6 седмици, дозата може да бъде увеличена до две впръсквания във всяка ноздра два пъти дневно. След като симптомите бъдат овладени, Вашият лекар може да Ви посъветва да намалите дозата.
• Ако след двукратно дневно приложение в продължение на 5 - 6 седмици не настъпи подобрение на симптомите, трябва да се свържете с Вашия лекар.
Подготовка за употреба на спрея за нос
Вашият КАЛМЕНТЕ спрей за нос има защитна капачка, която защитава накрайника и го пази чист. Не забравяйте да я отстраните преди употребата на спрея и да я поставите след употреба. Ако използвате спрея за първи път, първо Вие трябва да „прочистите“ бутилката чрез напомпване на спрея 10 пъти, докато се получи фина струя:
1. Разклатете внимателно бутилката.
2. Поставете Вашия показалец и среден пръст от двете страни на накрайника и палеца на дъното на бутилката. Не продупчвайте назалния апликатор.
3. Насочете накрайника встрани от Вас и след това притиснете надолу с пръстите, за да изпомпате спрея 10 пъти, до появата на хомогенна струя.
Ако не сте използвали спрея за период от 14 дни и повече, Вие трябва да прочистите отново бутилката чрез напомпване на спрея 2 пъти, докато се получи фина струя.
Как да използвате Вашия спрей за нос
1. Разклатете внимателно бутилката и отстранете защитната капачка.
2. Внимателно издухайте носа си.
3. Притиснете едната ноздра и поставете накрайника в другата ноздра. Наведете главата си леко напред, задръжте бутилката в изправено положение.
4. Започнете бавно да дишате през носа и докато вдишвате, пръснете със спрея в носа си, като натиснете с пръсти надолу ВЕДНЪЖ.
5. Издишайте през устата. Повторете стъпка 4, за второто впръскване в същата ноздра, ако е приложимо.
6. Отстранете накрайника от тази ноздра и издишайте през устата.
7. Повторете стъпки от 3 до 6 за другата ноздра.
След използването на спрея, избършете внимателно накрайника с чиста кърпа или салфетка и поставете отново защитната капачка.
Почистване на Вашия спрей за нос
• Важно е да почиствате Вашия спрей за нос редовно; в противен случай е възможно той да не функционира правилно.
• Отстранете защитната капачка и внимателно издърпайте накрайника.
• Измийте накрайника и защитната капачка с топла вода и след това изплакнете с течаща вода.
• Не се опитвайте да отпушите назалния апликатор като го продупчвате с игла или друг остър предмет, тъй като това ще го повреди, в резултат на което няма да получавате правилната доза от лекарството.
• Изсушете защитната капачка и накрайника на топло място.
• Поставете накрайника обратно на бутилката и поставете защитната капачка.
• Спреят трябва да бъде прочистен отново с 2 пръскания, когато се използва за първи път след почистването.
Ако сте използвали повече от необходимата доза КАЛМЕНТЕ
Кажете на Вашия лекар, ако случайно сте използвали повече, отколкото Ви е казано.
Ако използвате стероиди дълго време или в по-голямо количество, в редки случаи те могат да повлияят нивата на някои от Вашите хормони. При деца това може да засегне растежа и развитието.
Ако сте пропуснали да използвате КАЛМЕНТЕ
Ако забравите да използвате спрея навреме, направете го веднага щом се сетите за това и после продължете приложението както преди. Не използвайте двойна доза, за да компенсирате пропуснатата доза.
Ако сте спрели употребата на КАЛМЕНТЕ
При някои пациенти КАЛМЕНТЕ започне да облекчава симптомите 12 часа след първата доза. Цялостна полза от лечението, обаче може да се наблюдава след два дни. Много е важно да използвате Вашия спрей за нос редовно.
Не спирайте Вашето лечение, дори ако се почувствате по-добре, освен ако лекарят не Ви е казал да направите това.
Ако имате някакви допълнителни въпроси, свързани с употребата на това лекарство, попитайте Вашия лекар или фармацевт.
4. Възможни нежелани реакции
Както всички лекарства, това лекарство може да предизвика нежелани реакции, въпреки че не всеки ги получава.
След употребата на този продукт могат да се проявят реакции на бърза свръхчувствителност (алергични реакции). Тези реакции могат да бъдат тежки.
Трябва да спрете приема на КАЛМЕНТЕ и да потърсите незабавно медицинска помощ, ако при Вас се появят симптоми като:
• Оток на лицето, езика или гърлото;
• Затруднено преглъщане;
• Копривна треска;
• Хриптене и затруднено дишане.
Когато спрей за нос, съдържащ кортикостероиди, се използва във високи дози за дълги периоди от време, може да се появят нежелани реакции, дължащи се на абсорбцията на лекарството в организма.
Други нежелани реакции:
При повечето хора не се наблюдават никакви проблеми след употребата на спрея за нос. Въпреки това, при някои хора, след приложение на КАЛМЕНТЕ или на други кортикостероидни назални спрейове, може да се появят:
Чести (може да засегнат до 1 на 10 души):
- Главоболие;
- Кихане;
- Кървене от носа [случва се много често (възможно е да засегне повече от 1 на 10 души) при хора с полипи в носа, получаващи по две впръсквания мометазонов фуроат във всяка ноздра два пъти дневно];
- Възпаление на носа и гърлото;
- Рани в носа;
- Инфекция на дихателните пътища.
С неизвестна честота (от наличните данни не може да бъде направена оценка):
- Повишаване на налягането в окото (глаукома) и/или катаракта, причиняващи смущения в зрението;
- Увреждане на преградата в носа, която разделя ноздрите;
- Промени във вкуса и мириса;
- Затруднено дишане и/или хриптене.
Съобщаване на нежелани реакции
Ако получите някакви нежелани лекарствени реакции, уведомете Вашия лекар или фармацевт.
Това включва всички възможни неописани в тази листовка нежелани реакции. Можете също да съобщите нежелани реакции директно чрез националната система за съобщаване:
Изпълнителна агенция по лекарствата,
ул. "Дамян Груев" № 8,
1303 София,
Тел.:+359 2 8903417,
уебсайт: www.bda.bg.
Като съобщавате нежелани реакции, можете да дадете своя принос за получаване на повече информация относно безопасността на това лекарство
5. Как да съхранявате КАЛМЕНТЕ
Да се съхранява на място, недостъпно за деца.
Да не се съхранява при температура над 25 °С
Не използвайте КАЛМЕНТЕ след срока на годност, отбелязан върху бутилката и картонената опаковка. Срокът на годност отговаря на последния ден от посочения месец.
Всяка бутилка трябва да бъде използвана в рамките на 2 месеца след първото отваряне.
Отворете само една бутилка в даден момент.
Не изхвърляйте лекарствата в канализацията или в контейнера за домашни отпадъци. Попитайте Вашия фармацевт как да изхвърляте лекарствата, които вече не използвате. Тези мерки ще спомогнат за опазване на околната среда.
6. Съдържание на опаковката и допълнителна информация
Какво съдържа КАЛМЕНТЕ
• Активното вещество е: Мометазонов фуроат. Всяко впръскване съдържа 50 микрограма мометазонов фуроат, като монохидрат (mometasone furoate, as monohydrate).
• Другите съставки са: бензалкониев хлорид, глицерол, полисорбат 80, микрокристална целулоза и кармелоза натрий, лимонена киселина монохидрат, натриев цитрат, пречистена вода.
Как изглежда КАЛМЕНТЕ и какво съдържа опаковката
КАЛМЕНТЕ е спрей за нос, суспензия.
Бутилките съдържат 60 впръсквания, 120 впръсквания или 140 впръсквания.
Бутилките съдържащи 60 впръсквания, 120 впръсквания или 140 впръсквания се доставят в опаковка от 1 спрей за нос.
Не всички опаковки може да са в продажба.
Притежател на разрешението за употреба:
Alvogen IPCo S.ar.l., Люксембург.
Производител:
FARMEA, Франция.
Дата на последно преразглеждане на листовката: 16.05.2016.
Добавете Коментар
Доставка
(„Условия за отказ и рекламация“)
Чл. 1. (1) Настоящите Условия за упражняване на правото на отказ от и рекламация при сключен договор през Уебсайта се прилагат в отношенията между „МЕДИТРЕЙД 2012“ ЕООД с ЕИК 202121789 („Търговец“), и потребителите, направили поръчка на стоки през онлайн платформата vmclub.bg („Платформата“), както и отношенията между която и да е от Аптеките, посочени по-долу в тази алинея („Аптеката“) и потребителите, направили заявка за покупка на стоки от тази Аптеката посредством нейния интернет сайт в раздел „Аптека“ в Платформата. Настоящите Условия за отказ и рекламация се прилагат в отношенията с потребители, които имат качеството „потребител“ по смисъла на Закона за защита на потребителите (ЗЗП).
Аптека | Адрес на аптеката |
„Варнафарма-М“ ООД с ЕИК 103789484, дружество с ограничена отговорност, със седалище и адрес на управление: гр. София, п.к. 1839, район „Кремиковци“, м-ст „Япаджа“ №6 („Аптека/та") | гр. Варна, бул. „Република“, Медицински комплекс „Младост“ с разрешение за търговия на дребно с лекарствени продукти 4189-3 от 12.09.2013 г. и ръководител Силвия Василева Вълкова |
(2) „Потребител“ по смисъла на ЗЗП е всяко физическо лице, което придобива стоки или ползва услуги, които не са предназначени за извършване на търговска или професионална дейност, и всяко физическо лице, което като страна по договор по ЗЗП действа извън рамките на своята търговска или професионална дейност.
Право на отказ
Чл. 2. (1) Потребителят имат право, без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина, да се откаже от сключения във връзка с конкретна заявка индивидуален договор, като Търговецът/ съответната Аптека трябва да бъде уведомен за такъв отказ в писмена форма:
1. При договори за услуги – в 14-(четиринадесет-)дневен срок, считано от датата на сключване на договора;
2. В 14-(четиринадесет-)дневен срок, считано от датата на приемане на стоките от Потребителя или от трето лице, различно от превозвача/куриера и посочено от Потребителя, или:
а) когато Потребителят е поръчал повече от една стоки с една поръчка, които се доставят отделно, считано от датата, на която Потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от Потребителя, приеме последната стока;
б) при доставка на стока, която се състои от множество партиди или части, считано от датата, на която Потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от Потребителя, приеме последната партида или част;
в) при договори за редовна доставка на стоки, която се извършва през определен период от време, считано от датата, на която Потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от Потребителя, приеме първата стока;
(2) За да упражни правото си на отказ, Потребителят използва формуляра за упражняване правото на отказ от договора (Приложение 1 от настоящите Условия за отказ и рекламация, неразделна част от тях), който е наличен на: ........, или уведомява Търговеца/ съответната Аптека за своите име, адрес, телефонен номер и електронен адрес и за решението си да се откаже от договора с недвусмислено изявление по начина, посочени в чл. 3 от настоящите Условия за отказ и рекламация.
Чл.3. Изявлението за отказ по чл. 2, ал. 2 следва да бъде изпратено до Търговеца/ съответната Аптека по електронна поща на адрес: .........
Чл. 4. (1) При упражняване правото по чл. 2 Потребителят е длъжен да съхранява получените от Търговеца/ съответната Аптека стоки, да гарантира запазване на тяхното качество и да осигури безопасността им до връщането им на Търговеца/ съответната Аптека. Потребителят дължи връщане или изпращане на стоката на Търговеца/ съответната Аптека без неоправдано забавяне и във всички случаи не по-късно от 14 (четиринадесет) календарни дни от деня, в който е информирал Търговеца/ съответната Аптека за отказа си. Разходите за връщане на стоките се заплащат от Потребителя.
(2) При упражняване правото си на отказ Потребителят за връщането на стоките до Търговеца/ съответната Аптека има възможност да ползва услугата за транспорт, информация за която е публикувана в Платформата. Разходите за връщане на стоките чрез използването на тази услуга се заплащат от Потребителя, като информация за тяхната стойност е публикувана в съответната секция в Платформата.
Чл. 5. При упражняване на правото по чл. 2 Търговецът/ съответната Аптека възстановява всички плащания, които е получил от Потребителя, включително разходите за доставка (с изключение на допълнителни разходи, свързани с избран от Потребителя начин на доставка, различен от най-евтиния стандартен начин на доставка, предлаган от Търговеца/ съответната Аптека), без неоправдано забавяне и във всички случаи не по-късно от 14 (четиринадесет) дни считано от датата на получаване на отказа. Търговецът/ съответната Аптека може да задържи плащането, докато не получи стоките или докато Потребителят не представи доказателство, че е изпратил стоките обратно, в зависимост от това кое от двете се е случило по-рано.
Чл. 6. Търговецът/ съответната Аптека извършва възстановяването на плащанията, като използва същото платежно средство, използвано от Потребителя при първоначалната трансакция.
Чл. 7. Потребителят носи отговорност за намалената стойност на стоките, причинена от изпробването им, различно от необходимото, за да установи естеството, характеристиките и доброто им функциониране.
Чл. 8. Потребителят няма право на отказ от договора в следните случаи:
1. за доставка на стоки, представляващи лекарствени продукти по смисъла на чл. 234, ал. 5 от Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина;
2. за предоставяне на услуги, при които услугата е предоставена напълно, когато договорът предвижда задължение за Потребителя да плати, и изпълнението е започнало с изричното предварително съгласие и потвърждение на Потребителя, че знае, че ще загуби правото си на отказ, след като договорът бъде изпълнен изцяло от Търговеца;
3. за доставка на стоки или услуги, чиято цена зависи от колебанията на финансовия пазар, които не могат да бъдат контролирани от Търговеца/ Аптеката и които могат да настъпят по време на срока за упражняване правото на отказ;
4. за доставка на стоки, изработени по поръчка на потребителя или съобразно неговите индивидуални изисквания;
5. за доставка на стоки, които поради своето естество могат да влошат качеството си или имат кратък срок на годност;
6. за доставка на запечатани стоки, които са разпечатани след доставката им и не могат да бъдат върнати поради съображения, свързани с хигиената или защита на здравето;
7. за доставка на стоки, които след като са били доставени и поради естество им са се смесили с други стоки, от които не могат да бъдат отделени;
8. за доставка на алкохолни напитки, чиято цена е договорена при сключването на договора за продажба, при които доставката може да бъде извършена в срок не по-рано от 30 дни, считано от сключването на договора, и чиято действителна стойност зависи от колебанията на пазара, които не могат да бъдат контролирани от Търговеца;
7. за доставка на запечатани звукозаписи или видеозаписи или запечатан компютърен софтуер, които са разпечатани след доставката;
8. за доставка на вестници, периодични издания или списания с изключение на договори за абонамент за доставката на такива издания;
9. във всички други, предвидени от приложимото законодателство случаи.
Право на рекламация
Чл. 9. Потребителят има право на рекламация за всяко несъответствие на доставената от Търговеца/ съответната Аптека стока с договореното, когато след доставката или при първоначалния преглед или при съхранението, монтажа, изпитванията или експлоатацията са открити несъответствия със сключения индивидуален договора за продажба.
Чл. 10. Правото на рекламация на Потребителя съществува независимо дали Търговецът/ съответната Аптека е предоставил/а търговска гаранция за същата стока.
Чл. 11. При предявяване на рекламация за стока Потребителят може да претендира за възстановяване на заплатената продажна цена, за заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното за отбив от цената или за безплатно извършване на ремонт при условията и по реда на чл. 33 от Закона за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и за продажба на стоки (доколкото е приложимо).
Чл. 12. Потребителят може да предяви устно или писмено рекламацията пред Търговеца/ Аптеката. При упражняване на правото си на рекламация Потребителят използва формуляра за упражняване на право на рекламация (Приложение 2 от настоящите Условия за отказ и рекламация, неразделна част от тях), който е наличен на: ........
Чл. 13. При предявяване на рекламация Потребителят следва да посочи предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване, съответно размера на претендираната сума, и адрес за контакт, като задължително приложи/представи и документите, на които основава претенцията си – касова бележка и/или фактура; протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката с договореното; и други документи, установяващи претенцията по основание и размер.
Чл. 14. Рекламация на потребителска стока може да се предявява от Потребителя до 2 (две) години от доставката на стоката.
Чл. 15. Срокът по чл. 14 спира да тече през времето, необходимо за поправката на потребителската стока или за постигане на споразумение между Търговеца/ Аптеката и Потребителя за решаване на спор.
Чл. 16. Ако за съответната стока Търговецът/ Аптеката е предоставил/а търговска гаранция, чийто срок е по-дълъг от сроковете за предявяване на рекламация по чл. 14, рекламацията може да се предяви до изтичането на срока на търговската гаранция.
Чл. 17. Приемането на рекламации се извършва в работното време на Търговеца (10:00-15:00 ч.) в неговия офис на адрес [….].
Тези Условия за отказ и рекламация са утвърдени от управителя на „МЕДИТРЕЙД 2012“ ЕООД и са в сила от 01.11.2024 г.
Тези Условия за отказ и рекламация са неразделна част от ОБЩИТЕ УСЛОВИЯ ЗА ПОЛЗВАНЕ НА УСЛУГИТЕ, ДОСТЪПНИ ПРЕЗ ОНЛАЙН ПЛАТФОРМАТА vmclub.bg, достъпни на ………..
ПРИЛОЖЕНИЕ 1
СТАНДАРТЕН ФОРМУЛЯР ЗА УПРАЖНЯВНЕ ПРАВОТО НА ОТКАЗ ОТ ДОГОВОРА КЪМ ТЪРГОВЕЦА
(попълнете и изпратете настоящия формуляр единствено ако желаете да се откажете от договора)
(Приложение № 6 към чл. 47, ал. 1, т. 8 и чл. 52, ал. 2 и 4 от Закона за защита на потребителите)
– До „МЕДИТРЕЙД 2012“ ЕООД с ЕИК 202121789 (наричано по-долу за краткост „Търговец“) е дружество с ограничена отговорност, със седалище и адрес на управление: гр. Варна, п.к. 9020, р-н „Младост“, бул. „Република“ № 15, сграда на МЦ Младост, електронен пощенски адрес: [………]:
– С настоящото уведомявам, че се отказвам от сключения от мен договор за покупка на следните стоки
___________________________________________________________________________________________________________________________________
Заявка за покупка номер:
Поръчано на*/получено на* _____________________________
Име на потребителя/ите ______________________________
Адрес на потребителя/ите ___________________________
Подпис на потребителя/ите (само в случай, че настоящият формуляр е на хартия): _______________
Дата ___________________________
__________________________________________________________________
СТАНДАРТЕН ФОРМУЛЯР ЗА УПРАЖНЯВНЕ ПРАВОТО НА ОТКАЗ ОТ ДОГОВОРА КЪМ АПТЕКА
(попълнете и изпратете настоящия формуляр единствено ако желаете да се откажете от договора)
(Приложение № 6 към чл. 47, ал. 1, т. 8 и чл. 52, ал. 2 и 4 от Закона за защита на потребителите)
– До „Варнафарма-М“ ООД с ЕИК 103789484, дружество с ограничена отговорност, със седалище и адрес на управление: гр. София, п.к. 1839, район „Кремиковци“, м-ст „Япаджа“ №6. Адрес на аптека: гр. Варна, бул. „Република“, Медицински комплекс „Младост“ с разрешение за търговия на дребно с лекарствени продукти 4189-3 от 12.09.2013 г. и ръководител Силвия Василева Вълкова. ИЛИ
- До ……………………
ИЛИ
- До ……………………………
(Моля запазете информацията за Аптеката, към която упражнявате своето право на отказ и изтрийте информацията за другите аптеки.)
– С настоящото уведомявам, че се отказвам от сключения от мен договор за покупка на следните стоки
___________________________________________________________________________________________________________________________________
Заявка за покупка номер: Поръчано на*/получено на* _____________________________
Име на потребителя/ите ______________________________
Адрес на потребителя/ите ___________________________
Подпис на потребителя/ите (само в случай, че настоящият формуляр е на хартия): _______________
Дата ___________________________
__________________________________________________________________
ФОРМУЛЯР ЗА ПРЕДЯВЯВАНЕ НА РЕКЛАМАЦИЯ
ДО „МЕДИТРЕЙД 2012“ ЕООД, ЕИК 202121789, със седалище и адрес на управление: гр. Варна, п.к. 9020, р-н „Младост“, бул. „Република“ № 15, имейл: ________________________. / , в качеството му на упълномощено от Аптека ______________________ лице.
/ наименование на аптечното дружество и информация за адрес на Аптеката /
Аз, долуподписаният ________________________________________________________________________
/ имена /
Предявявам рекламация за следната стока: _____________________________________________________
/ наименование на артикула /
Закупена с поръчка № ____________ от __.__.____ г. на стойност ___________.
Причина за предявяване на рекламация:
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Предпочитан начин за удовлетворяване на рекламацията:
- Привеждане на стоката в съответствие или замяна.
- Пропорционално намаляване на цената – претендирана сума ____________.
- Разваляне на договора за продажба и възстановяване на заплатени по него суми.
Към настоящия формуляр прилагам:
1. касова бележка, фактура или документ, удостоверяващ плащането;
2. снимки, протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката, в т.ч. на стоката, съдържаща цифрови елементи;
3. други документи, установяващи претенцията по основание и размер: __________________________________________________________________________________________
С полагане на подписа си върху настоящия формуляр и неговото изпращане потвърждавам, че предоставените снимки на документите, които прилагам, са верни с оригинала и мога да предоставя оригиналите при поискване, за целите на удостоверяване на закупуването на стока, както и твърдяното от мен несъответствие.
Дата: ________________ Подпис: ________________