ИМИГРАН табл.50мг х 2бр

Провери за наличност в Аптека
Продуктът не може да бъде закупен онлайн! Продуктът може да бъде закупен на място в аптека. Моля, проверете за наличност чрез бутона "Провери наличност" !
Консултации по телефон от 10:00 ч. до 17:00 ч.
Tелефон за информация за артикула - 0878 878 476
Наименование на лекарството
Името на лекарството е Imigran (Имигран).
Imigran таблетки са розови на цвят. Всяка таблетка съдържа 50 mg от лекарственото вещество sumatriptan (суматриптан) под формата на сукцинатна сол (sumatriptan succinate).
Лекарството съдържа и следните помощни вещества: лактоза, микрокристална целулоза, натриева кроскармелоза, магнезиев стеарат, пречистена вода и Opadry YS-1-1441-G.
Всяка опаковка Imigran таблетки съдържа 2 филмирани таблетки в блистер.
Кой произвежда лекарството и притежава разрешението за употребата му в България
Imigran се произвежда от Glaxo Wellcome Operations, Ware, Hertfordshire, SG12 ODJ, UK или от GlaxoSmithKline Pharmaceuticals S.A., 189 Grunwaldzka Street, 60-322, Poznan, Poland. Притежател на разрешението за употребата му е ГлаксоСмитКлайн ЕООД с адрес: София 1408, кв. Иван Вазов, ул. Димитър Манов, блок 10.
1. Какво представлява IMIGRAN и за какво се използва
Imigran съдържа sumatriptan и е лекарство за лечение на мигрена. Принадлежи към групата на 5HTi рецепторните агонисти.Приема се, че симптомите на мигрената се причиняват от временно разширяване на кръвоносните съдове в мозъка. Imigran проявява действието си като стеснява тези 2. Преди да започнете приема на IMIGRAN
Ако отговорът на някой от следните въпроси е "Да", съобщете за това на лекуващия лекар, преди да започнете прием на лекарството:
■ Алергични ли сте към sumatriptan, към някоя от другите съставки на Imigran таблетки или към сулфонамиди
* Страдате ли от неочаквани пристъпи на задух, болка, или стягане в гръдния кош (които могат да обхванат челюстта или горната част на мишниците)
■ Имате ли някой от следните здравословни проблеми: сърдечно заболяване, като сърдечна недостатъчност, ангина пекторис (стенокардия) или коронарна тромбоза (миокарден инфаркт), високо кръвно налягане, чернодробно или бъбречно заболяване, епилепсия или мозъчно заболяване
■ Приемате ли други лекарства за мигрена, които съдържат ерготамин или негови производни, като ерготамин тартарат и метисергид малеат. Ако приемате такива лекарства, спрете приема им поне 24 часа преди да приемете Imigran таблетки.
■ Приемате ли лекарства за лечение на депресия като литий, МАО инхибитори, селективни инхибитори на обратния транспорт на серотонин (SSRI, включително циталопрам, флуоксетин, флувоксамин, пароксетин и сертралин) или инхибитори на обратния транспорт на серотонин и норадреналин (SNRI)
■ Приемали ли сте лекарства от групата на МАО инхибиторите през последните две седмици
■ Приемате ли лекарства за понижаване на теглото или за лечение на епилепсия
■ Приемате ли растителни препарати, съдържащи жълт кантарион {Hypericum perforatum)? Едновременното приложение с Imigran може да повиши риска от поява на нежелани реакции.
■ Бременна ли сте или планирате да забременеете
■ Кърмите ли? Вашият лекар може да ви посъветва да продължите с лечението, но 12 часа след приема на Imigran не трябва да кърмите
.■ Мъж над 40 години ли сте?
■ Имате ли рискови фактори за сърдечно заболяване: напр. високо ниво на холестерол в кръвта; захарен диабет; кръвни роднини със сърдечно заболяване; пушите ли; с наднормено тегло ли сте
■ Имали ли сте инсулт
Вашият лекар ще прецени дали да приемате Imigran.
Непременно уведомете лекаря за всички други лекарства, които приемате в момента, дори за тези, които сте си купили сами, без лекарско предписание.Както и при останалите лекарства за лечение на мигрена, прекалено честата употреба на Imigran може да влоши мигрената или пристъпите на мигрена да станат по-чести.
Влияние върху способността за шофиране и работа с машини
Imigran може да предизвика сънливост. Преди да шофирате или работите с машини се уверете, че не се чувствате сънливи. Ако се чувствате сънливи, тези дейности трябва да се избягват.
3. Как да приемате Imigran
Приемайте лекарството така, както Ви е предписал лекарят.
• Обичайната доза Imigran при поява на първите симптоми на мигрена е 50 mg (1 таблетка). Тази доза е ефикасна и при прием във всеки от етапите на мигренозния пристъп. При необходимост, при някои пациенти може да се приложи доза от 100 mg (2 таблетки от 50 mg). Винаги спазвайте указанията на лекуващия лекар.
• Ако първата доза не Ви е донесла никакво облекчение, не приемайте повече таблетки за този пристъп, защото е малко вероятно втората доза да Ви помогне. Можете да приемете Imigran таблетки при следващ пристъп на мигрена.
• Ако почувствате облекчение след първата доза, но симптомите се появят отново, може да приемете втора доза, но най-малко 2 часа след като сте приели първата.
• Не приемайте повече от 6 таблетки (300 mg) за 24 часа.
• Препоръчва се да преглъщате таблетките цели с вода. Таблетките да не се дъвчат или чупят.Imigran не трябва да се прилага при деца под 18-годишна възраст.Опитът от приложението на Imigran при пациенти над 65 години е ограничен. Поради тази причина не се препоръчва приложението му при тази група пациенти.
След като сте започнали лечение с Imigran
Ако лекарството не облекчи състоянието ви, може да приемете таблетките, които обикновено облекчават болката ви, ако сте сигурни, че те не съдържат ерготамин или негови производни. Изчакайте поне 6 часа след като сте приели Imigran таблетки преди да приемете лекарства, съдържащи ерготамин или негови производни.
В случай че приемете повече Imigran от предписаното
Важно е да се придържате към предписаната доза. Ако случайно сте приели прекалено голяма доза от лекарството трябва незабавно да уведомите лекуващия лекар или да се обадите на Бърза помощ.
4. Възможни нежелани реакции
Повечето пациенти нямат проблеми при лечението с Imigran, но при малка част от тях може да се наблюдават нежелани лекарствени реакции.Чести нежелани реакции (могат да се появят при между 1 на всеки 10 и I на всеки 100 пациенти, приемащи лекарството):
• Краткотрайно зачервяване на лицето, замайване, чувство за слабост, умора и сънливост (важно е за хора, които шофират или работят с машини).
• Краткотрайно повишаване на кръвното налягане скоро след прием на лекарството
• Гадене или повръщане (когато не са проява на мигренозния пристъп).
• Необичайно усещане за намалена чувствителност или мравучкане, усещане затоплина или студ, болка, тежест или стягане в някоя част от тялото, включително в гръдния кош и гърлото. Ако тези реакции продължат или се влошат (особено болка в гърдите или в сърдечната област, разпространяваща се към ръцете), информирайте незабавно лекуващия лекар, тъй като са съобщавани редки случаи на такъв тип нежелани реакции, дължащи се на инфаркт на миокарда.
Много редки нежелани реакции (могат да се появят при по-малко от 1 на 10 000 пациенти):
• Зрителни нарушения, включващи проблясване, двойно виждане и отслабено зрение. Наблюдавани са случаи на постоянни дефекти в зрението.
• Понижаване на кръвното налягане, водещо до чувство на прималяване, особено при изправяне.
• Забавен или ускорен пулс, палпитации (сърцебиене), смущения в сърдечния ритъм.
• Треперене и неконтролирани движения.
• Скованост на врата.
• Уведомете Вашия лекар, че приемате Imigran в случай, че са Ви назначени кръвни изследвания за проследяване функцията на черния дроб, тъй като резултатите от тях могат да бъдат повлияни от приема на лекарството.Ако забележите някоя от гореизброените нежелани реакции, не спирайте приема на Imigran, а възможно най-бързо се обърнете към лекуващия лекар.
Уведомете незабавно лекуващия лекар, ако наблюдавате някоя от следните много редки нежелани реакции. Спрете приема на Imigran, освен ако лекарят не ви посъветва да продължите лечението.
• Внезапно свиркащо дишане, ускорено биене на сърцето, чувство на стягане в гръдния кош, подуване на клепачите, лицето или устните, обриви по кожата (червени петна или "копривна треска"), които може да са признаци на алергична реакция.
• Припадъци (обикновено при пациенти с епилепсия).
• Възпаление на дебелото черво, което може да се прояви с болка ниско в корема и/или кървава диария.
• Феномен на Рейно - пребледняване или синьо оцветяване на кожата и/или болка в пръстите на ръцете и краката, ушите, носа или челюстта, в резултат на студ или стрес.Ако наблюдавате някаква нежелана реакция, която не е спомената в тази листовка, моля информирайте Вашия лекар или фармацевт.
6. Как се съхранява IMIGRAN
Съхранявайте Imigran таблетки при температура под 30°С. Да се съхранява на място, недостъпно за деца.
Не използвайте лекарството след датата на изтичане на срока на годност, посочена върху опаковката.
ПОМНЕТЕ!
Това лекарство е само за Вас. Никога не го преотстъпвайте на друг човек. То може да му навреди, дори ако неговите симптоми са същите или подобни на Вашите.
Допълнителна информация
Тази листовка не съдържа цялата информация за Imigran. Ако имате някакви въпроси или не сте сигурни за нещо, попитайте Вашия лекар или фармацевт.
Imigran е запазена търговска марка на GlaxoSmithKHne group of companies.
Добавете Коментар
Доставка
(„Условия за отказ и рекламация“)
Чл. 1. (1) Настоящите Условия за упражняване на правото на отказ от и рекламация при сключен договор през Уебсайта се прилагат в отношенията между „МЕДИТРЕЙД 2012“ ЕООД с ЕИК 202121789 („Търговец“), и потребителите, направили поръчка на стоки през онлайн платформата vmclub.bg („Платформата“), както и отношенията между която и да е от Аптеките, посочени по-долу в тази алинея („Аптеката“) и потребителите, направили заявка за покупка на стоки от тази Аптеката посредством нейния интернет сайт в раздел „Аптека“ в Платформата. Настоящите Условия за отказ и рекламация се прилагат в отношенията с потребители, които имат качеството „потребител“ по смисъла на Закона за защита на потребителите (ЗЗП).
Аптека | Адрес на аптеката |
„Варнафарма-М“ ООД с ЕИК 103789484, дружество с ограничена отговорност, със седалище и адрес на управление: гр. София, п.к. 1839, район „Кремиковци“, м-ст „Япаджа“ №6 („Аптека/та") | гр. Варна, бул. „Република“, Медицински комплекс „Младост“ с разрешение за търговия на дребно с лекарствени продукти 4189-3 от 12.09.2013 г. и ръководител Силвия Василева Вълкова |
(2) „Потребител“ по смисъла на ЗЗП е всяко физическо лице, което придобива стоки или ползва услуги, които не са предназначени за извършване на търговска или професионална дейност, и всяко физическо лице, което като страна по договор по ЗЗП действа извън рамките на своята търговска или професионална дейност.
Право на отказ
Чл. 2. (1) Потребителят имат право, без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина, да се откаже от сключения във връзка с конкретна заявка индивидуален договор, като Търговецът/ съответната Аптека трябва да бъде уведомен за такъв отказ в писмена форма:
1. При договори за услуги – в 14-(четиринадесет-)дневен срок, считано от датата на сключване на договора;
2. В 14-(четиринадесет-)дневен срок, считано от датата на приемане на стоките от Потребителя или от трето лице, различно от превозвача/куриера и посочено от Потребителя, или:
а) когато Потребителят е поръчал повече от една стоки с една поръчка, които се доставят отделно, считано от датата, на която Потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от Потребителя, приеме последната стока;
б) при доставка на стока, която се състои от множество партиди или части, считано от датата, на която Потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от Потребителя, приеме последната партида или част;
в) при договори за редовна доставка на стоки, която се извършва през определен период от време, считано от датата, на която Потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от Потребителя, приеме първата стока;
(2) За да упражни правото си на отказ, Потребителят използва формуляра за упражняване правото на отказ от договора (Приложение 1 от настоящите Условия за отказ и рекламация, неразделна част от тях), който е наличен на: ........, или уведомява Търговеца/ съответната Аптека за своите име, адрес, телефонен номер и електронен адрес и за решението си да се откаже от договора с недвусмислено изявление по начина, посочени в чл. 3 от настоящите Условия за отказ и рекламация.
Чл.3. Изявлението за отказ по чл. 2, ал. 2 следва да бъде изпратено до Търговеца/ съответната Аптека по електронна поща на адрес: .........
Чл. 4. (1) При упражняване правото по чл. 2 Потребителят е длъжен да съхранява получените от Търговеца/ съответната Аптека стоки, да гарантира запазване на тяхното качество и да осигури безопасността им до връщането им на Търговеца/ съответната Аптека. Потребителят дължи връщане или изпращане на стоката на Търговеца/ съответната Аптека без неоправдано забавяне и във всички случаи не по-късно от 14 (четиринадесет) календарни дни от деня, в който е информирал Търговеца/ съответната Аптека за отказа си. Разходите за връщане на стоките се заплащат от Потребителя.
(2) При упражняване правото си на отказ Потребителят за връщането на стоките до Търговеца/ съответната Аптека има възможност да ползва услугата за транспорт, информация за която е публикувана в Платформата. Разходите за връщане на стоките чрез използването на тази услуга се заплащат от Потребителя, като информация за тяхната стойност е публикувана в съответната секция в Платформата.
Чл. 5. При упражняване на правото по чл. 2 Търговецът/ съответната Аптека възстановява всички плащания, които е получил от Потребителя, включително разходите за доставка (с изключение на допълнителни разходи, свързани с избран от Потребителя начин на доставка, различен от най-евтиния стандартен начин на доставка, предлаган от Търговеца/ съответната Аптека), без неоправдано забавяне и във всички случаи не по-късно от 14 (четиринадесет) дни считано от датата на получаване на отказа. Търговецът/ съответната Аптека може да задържи плащането, докато не получи стоките или докато Потребителят не представи доказателство, че е изпратил стоките обратно, в зависимост от това кое от двете се е случило по-рано.
Чл. 6. Търговецът/ съответната Аптека извършва възстановяването на плащанията, като използва същото платежно средство, използвано от Потребителя при първоначалната трансакция.
Чл. 7. Потребителят носи отговорност за намалената стойност на стоките, причинена от изпробването им, различно от необходимото, за да установи естеството, характеристиките и доброто им функциониране.
Чл. 8. Потребителят няма право на отказ от договора в следните случаи:
1. за доставка на стоки, представляващи лекарствени продукти по смисъла на чл. 234, ал. 5 от Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина;
2. за предоставяне на услуги, при които услугата е предоставена напълно, когато договорът предвижда задължение за Потребителя да плати, и изпълнението е започнало с изричното предварително съгласие и потвърждение на Потребителя, че знае, че ще загуби правото си на отказ, след като договорът бъде изпълнен изцяло от Търговеца;
3. за доставка на стоки или услуги, чиято цена зависи от колебанията на финансовия пазар, които не могат да бъдат контролирани от Търговеца/ Аптеката и които могат да настъпят по време на срока за упражняване правото на отказ;
4. за доставка на стоки, изработени по поръчка на потребителя или съобразно неговите индивидуални изисквания;
5. за доставка на стоки, които поради своето естество могат да влошат качеството си или имат кратък срок на годност;
6. за доставка на запечатани стоки, които са разпечатани след доставката им и не могат да бъдат върнати поради съображения, свързани с хигиената или защита на здравето;
7. за доставка на стоки, които след като са били доставени и поради естество им са се смесили с други стоки, от които не могат да бъдат отделени;
8. за доставка на алкохолни напитки, чиято цена е договорена при сключването на договора за продажба, при които доставката може да бъде извършена в срок не по-рано от 30 дни, считано от сключването на договора, и чиято действителна стойност зависи от колебанията на пазара, които не могат да бъдат контролирани от Търговеца;
7. за доставка на запечатани звукозаписи или видеозаписи или запечатан компютърен софтуер, които са разпечатани след доставката;
8. за доставка на вестници, периодични издания или списания с изключение на договори за абонамент за доставката на такива издания;
9. във всички други, предвидени от приложимото законодателство случаи.
Право на рекламация
Чл. 9. Потребителят има право на рекламация за всяко несъответствие на доставената от Търговеца/ съответната Аптека стока с договореното, когато след доставката или при първоначалния преглед или при съхранението, монтажа, изпитванията или експлоатацията са открити несъответствия със сключения индивидуален договора за продажба.
Чл. 10. Правото на рекламация на Потребителя съществува независимо дали Търговецът/ съответната Аптека е предоставил/а търговска гаранция за същата стока.
Чл. 11. При предявяване на рекламация за стока Потребителят може да претендира за възстановяване на заплатената продажна цена, за заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното за отбив от цената или за безплатно извършване на ремонт при условията и по реда на чл. 33 от Закона за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и за продажба на стоки (доколкото е приложимо).
Чл. 12. Потребителят може да предяви устно или писмено рекламацията пред Търговеца/ Аптеката. При упражняване на правото си на рекламация Потребителят използва формуляра за упражняване на право на рекламация (Приложение 2 от настоящите Условия за отказ и рекламация, неразделна част от тях), който е наличен на: ........
Чл. 13. При предявяване на рекламация Потребителят следва да посочи предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване, съответно размера на претендираната сума, и адрес за контакт, като задължително приложи/представи и документите, на които основава претенцията си – касова бележка и/или фактура; протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката с договореното; и други документи, установяващи претенцията по основание и размер.
Чл. 14. Рекламация на потребителска стока може да се предявява от Потребителя до 2 (две) години от доставката на стоката.
Чл. 15. Срокът по чл. 14 спира да тече през времето, необходимо за поправката на потребителската стока или за постигане на споразумение между Търговеца/ Аптеката и Потребителя за решаване на спор.
Чл. 16. Ако за съответната стока Търговецът/ Аптеката е предоставил/а търговска гаранция, чийто срок е по-дълъг от сроковете за предявяване на рекламация по чл. 14, рекламацията може да се предяви до изтичането на срока на търговската гаранция.
Чл. 17. Приемането на рекламации се извършва в работното време на Търговеца (10:00-15:00 ч.) в неговия офис на адрес [….].
Тези Условия за отказ и рекламация са утвърдени от управителя на „МЕДИТРЕЙД 2012“ ЕООД и са в сила от 01.11.2024 г.
Тези Условия за отказ и рекламация са неразделна част от ОБЩИТЕ УСЛОВИЯ ЗА ПОЛЗВАНЕ НА УСЛУГИТЕ, ДОСТЪПНИ ПРЕЗ ОНЛАЙН ПЛАТФОРМАТА vmclub.bg, достъпни на ………..
ПРИЛОЖЕНИЕ 1
СТАНДАРТЕН ФОРМУЛЯР ЗА УПРАЖНЯВНЕ ПРАВОТО НА ОТКАЗ ОТ ДОГОВОРА КЪМ ТЪРГОВЕЦА
(попълнете и изпратете настоящия формуляр единствено ако желаете да се откажете от договора)
(Приложение № 6 към чл. 47, ал. 1, т. 8 и чл. 52, ал. 2 и 4 от Закона за защита на потребителите)
– До „МЕДИТРЕЙД 2012“ ЕООД с ЕИК 202121789 (наричано по-долу за краткост „Търговец“) е дружество с ограничена отговорност, със седалище и адрес на управление: гр. Варна, п.к. 9020, р-н „Младост“, бул. „Република“ № 15, сграда на МЦ Младост, електронен пощенски адрес: [………]:
– С настоящото уведомявам, че се отказвам от сключения от мен договор за покупка на следните стоки
___________________________________________________________________________________________________________________________________
Заявка за покупка номер:
Поръчано на*/получено на* _____________________________
Име на потребителя/ите ______________________________
Адрес на потребителя/ите ___________________________
Подпис на потребителя/ите (само в случай, че настоящият формуляр е на хартия): _______________
Дата ___________________________
__________________________________________________________________
СТАНДАРТЕН ФОРМУЛЯР ЗА УПРАЖНЯВНЕ ПРАВОТО НА ОТКАЗ ОТ ДОГОВОРА КЪМ АПТЕКА
(попълнете и изпратете настоящия формуляр единствено ако желаете да се откажете от договора)
(Приложение № 6 към чл. 47, ал. 1, т. 8 и чл. 52, ал. 2 и 4 от Закона за защита на потребителите)
– До „Варнафарма-М“ ООД с ЕИК 103789484, дружество с ограничена отговорност, със седалище и адрес на управление: гр. София, п.к. 1839, район „Кремиковци“, м-ст „Япаджа“ №6. Адрес на аптека: гр. Варна, бул. „Република“, Медицински комплекс „Младост“ с разрешение за търговия на дребно с лекарствени продукти 4189-3 от 12.09.2013 г. и ръководител Силвия Василева Вълкова. ИЛИ
- До ……………………
ИЛИ
- До ……………………………
(Моля запазете информацията за Аптеката, към която упражнявате своето право на отказ и изтрийте информацията за другите аптеки.)
– С настоящото уведомявам, че се отказвам от сключения от мен договор за покупка на следните стоки
___________________________________________________________________________________________________________________________________
Заявка за покупка номер: Поръчано на*/получено на* _____________________________
Име на потребителя/ите ______________________________
Адрес на потребителя/ите ___________________________
Подпис на потребителя/ите (само в случай, че настоящият формуляр е на хартия): _______________
Дата ___________________________
__________________________________________________________________
ФОРМУЛЯР ЗА ПРЕДЯВЯВАНЕ НА РЕКЛАМАЦИЯ
ДО „МЕДИТРЕЙД 2012“ ЕООД, ЕИК 202121789, със седалище и адрес на управление: гр. Варна, п.к. 9020, р-н „Младост“, бул. „Република“ № 15, имейл: ________________________. / , в качеството му на упълномощено от Аптека ______________________ лице.
/ наименование на аптечното дружество и информация за адрес на Аптеката /
Аз, долуподписаният ________________________________________________________________________
/ имена /
Предявявам рекламация за следната стока: _____________________________________________________
/ наименование на артикула /
Закупена с поръчка № ____________ от __.__.____ г. на стойност ___________.
Причина за предявяване на рекламация:
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Предпочитан начин за удовлетворяване на рекламацията:
- Привеждане на стоката в съответствие или замяна.
- Пропорционално намаляване на цената – претендирана сума ____________.
- Разваляне на договора за продажба и възстановяване на заплатени по него суми.
Към настоящия формуляр прилагам:
1. касова бележка, фактура или документ, удостоверяващ плащането;
2. снимки, протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката, в т.ч. на стоката, съдържаща цифрови елементи;
3. други документи, установяващи претенцията по основание и размер: __________________________________________________________________________________________
С полагане на подписа си върху настоящия формуляр и неговото изпращане потвърждавам, че предоставените снимки на документите, които прилагам, са верни с оригинала и мога да предоставя оригиналите при поискване, за целите на удостоверяване на закупуването на стока, както и твърдяното от мен несъответствие.
Дата: ________________ Подпис: ________________