ХЛОФАДОН табл. х 50бр

Провери за наличност в Аптека
Продуктът не може да бъде закупен онлайн! Продуктът може да бъде закупен на място в аптека. Моля, проверете за наличност чрез бутона "Провери наличност" !
Консултации по телефон от 10:00 ч. до 17:00 ч.
Tелефон за информация за артикула - 0878 878 476
налягане) с хлорталидон (обезводняващо лекарство). Клонидинът понижава артериалното налягане, сърдечната честота и разширява кръвоносните съдове.
1. КАКВО ПРЕДСТАВЛЯВА ХЛОФАДОН
Хлофадон® е комбинация на клонидин (продукт понижаващ артериалното
налягане) с хлорталидон (обезводняващо лекарство). Клонидинът понижава артериалното налягане, сърдечната честота и разширява кръвоносните съдове. Хлорталидонът притежава продължителен обезводняващ ефект. Взаимодействието на двете съставки води до по-силен и продължителен понижаващ артериалното налягане ефект.
ЗА КАКВО СЕ ИЗПОЛЗВА ХЛОФАДОН
Хлофадон® таблетки се използва за лечение на високо артериално налягане.
2. КОГА НЕ ТРЯБВА ДА ИЗПОЛЗВАТЕ ХЛОФАДОН
Нe трябва да използвате Хлофадон таблетки в следните случаи:
- Ако сте алергични към лекарствените вещества, други сулфонамиди или някое от помощните вещества;
- Ако имате сърдечно заболяване, което е свързано с нарушение на сърдечния ритъм и проводимост;
- При периферен съдов спазъм (болест на Рейно);
- Ако имате мозъчно-съдово заболяване;
- Депресия;
- При понижено съдържание на калий в кръвта;
- При тежко нарушена бъбречна или чернодробна функция.
3. ПРЕДИ ДА ЗАПОЧНЕТЕ ЛЕЧЕНИЕ С ХЛОФАДОН
Уведомете лекуващия си лекар, ако имате някакво хронично заболяване, ако сте свръхчувствителен към други лекарства или храни, или ако вземате други лекарства.
Уведомете Вашия лекар, ако имате сърдечно заболяване, нарушения в мозъчното кръвообръщение, бъбречно заболяване.
Бременност и кърмене
Уведомете Вашия лекар, ако сте бременна или планирате да забременеете. Преди да вземете някакво лекарство по време на бременност, непременно се посъветвайте с лекуващия си лекар.
Ако сте бременна лечение с Хлофадон® се провежда само под лекарски контрол. Съобщете на лекуващия лекар ако кърмите, тъй като съставките на лекарството преминават в кърмата и не се препоръчва приемането на лекарството по време на кърмене.
Ефекти върху способността за шофиране и работа с машини
При употреба на Хлофадон® е възможно да се появи сънливост, световъртеж, забавяне на реакциите, понижение на кръвното налягане, които могат да нарушат способността за концентрация на пациентите. При необходимост от лечение с Хлофадон® на водачи на моторни превозни средства и лица работещи с машини се препоръчва прекратяване на дейностите, изискващи повишено внимание и бързина на реакциите.
Информация за помощните вещества
Поради наличие на пшенично нишесте в състава на таблетката, продуктът е неподходящ за хора с непоносимост към глутен (глутенова ентеропатия).
Поради наличието на лактоза в състава на лекарствения продукт, той може да бъде неподходящ при хора с нарушено усвояване на захари (лактазна недостатъчност, галактоземия или глюкозен/галактозин синдром на малабсорбция).
4. КАКВИ ЛЕКАРСТВА МОГАТ ДА ВЗАИМОДЕЙСТВАТ С ХЛОФАДОН
Моля, уведомете лекуващия си лекар за ВСИЧКИ лекарства, които вземате в момента или сте вземали доскоро, независимо дали са предписани от лекар или сте ги купили без рецепта. Това е важно, защото Хлофадон може да промени активността на някои лекарства или обратно, някои лекарства да променят неговите ефекти.
Уведомете лекуващия си лекар, ако приемате:
други лекарства за лечение на сърдечно-съдови заболявания като диуретици (лекарства за отводняване на организма), съдоразширяващи средства, бета-блокери (пропранолол), калциеви антагонисти (верапамил), АСЕ-инхибитори (каптоприл, еналаприл), дигиталисови гликозиди (дигоксин); лекарства повлияващи централната нервна система - антипсихотични средства, антидепресанти, барбитурати, бензодиазепини, сънотворни, литий, антихистаминови средства; противовъзпалителни и антиревматични лекарствени продукти; антидиабетни средства; противоастматични продукти (салбутамол); карбеноксолон (противоязвено лекарство); алопуринол (лекарство за лечение на подагра); тетрациклин (антибиотик).
Не употребявайте алкохол или лекарства, съдържащи алкохол по време на лечение с Хлофадон®.
5. НАЧИН НА ПРИЛОЖЕНИЕ И ДОЗИРОВКА
Дозата и продължителността на лечението се определят от лекуващия Ви лекар. Важно е лекарството да бъде използвано така, както лекаря Ви го е предписал. Не трябва да променяте дозите или да преустановявате лечението, без да се консултирате преди това с лекаря, дори ако се чувствате добре. Опитайте се да вземате лекарството по едно и също време всеки ден.
Начин на приложение: таблетките се приемат през устата по време на хранене.
Възрастни: Обикновено началната доза е по 1/2 - 1 таблетка дневно. При необходимост дозата се увеличава постепенно с 1/2- 1 таблетка дневно (до достигане желаните стойности на кръвното налягане), прилагана 2-3 пъти дневно под лекарски контрол.
Поддържащата доза може да бъде по-ниска или равна на началната доза.
Деца: Досега не е доказана ефективността и безопасността на продукта в детска възраст, поради което не се препоръчва употребата му в тази възраст.
Пациенти в напреднала възраст (над 65 г.):
Коригиране на дозата по лекарско предписание се налага само при пациенти с нарушена бъбречна функция.
Ако имате чувството, че ефектът на лекарството е много силен или твърде слаб, моля, съобщете на лекуващия си лекар.
Не прекъсвайте внезапно лечението с Хлофадон®.
Прекратяването на лечението става постепенно в рамките на няколко дни, след консултация с лекуващия Ви лекар.
АКО ВЗЕМЕТЕ ПОВЕЧЕ ХЛОФАДОН®, ОТКОЛКОТО ТРЯБВА
Ако сте приели доза, по-голяма от предписаната, може да почувствате замаяност, сънливост, забавяне на сърдечния ритъм; може да се появят повръщане, нарушение в дишането, гърчове. Незабавно потърсете лекарска помощ!
Ако сте пропуснали прием на Хлофадон®
Ако пропуснете да вземете една доза, вземете я колкото е възможно по-скоро. Ако почти е настъпило време за следващата доза, вземете я както обикновено, като пропуснете дозата, която сте забравили. Не вземайте двойна доза, за да компенсирате забравената. Продължете да взимате лекарството, както Ви е предписано от лекуващия Ви лекар.
6. НЕЖЕЛАНИ ЛЕКАРСТВЕНИ РЕАКЦИИ
Както всички лекарства, Хлофадон® може да има нежелани ефекти. Те обаче не се наблюдават задължително при всички пациенти, така че Вие може да не получите никаква реакция.
Хлофадон® обикновено се понася добре от пациентите. Най-често срещани са сухота в устата, сънливост, безпокойство, виене на свят и запек. Други по-рядко срещани нежелани реакции са: нарушения в ритъма на сърдечната дейност; понижаване на кръвното налягане, периферна вазоконстрикция; повишена възбудимост, главоболие, безсъние, треперене, отпуснатост; депресия, халюцинации, паметови смущения; липса на апетит, гадене, повръщане, възпаление на слюнчените жлези, диария; жълтеница; затруднено уриниране, често уриниране; импотенция; увеличение на млечните жлези у мъже; сърбеж; жълто виждане; обриви, оток, повишена фоточувствителност; възпаление на околоушните жлези, намаление на слъзната и носната секреция.
Ако получите нежелани ефекти, включително и такива, които не са споменати в тази листовка, моля информирайте лекуващия си лекар.
КАКВО СЪДЪРЖА ХЛОФАДОН
Всяка таблетка съдържа лекарствени вещества clonidine hydrochloride 0,150 mg и chlorthalidone 20 mg.
Помощни вещества: лактоза монохидрат, калциум хидроген фосфат, пшенично нишесте, повидон, талк, магнезиев стеарат, колоидален силициев диоксид.
Опаковка:
50 таблетки
Производител:
СОФАРМА АД,България
Добавете Коментар
Доставка
(„Условия за отказ и рекламация“)
Чл. 1. (1) Настоящите Условия за упражняване на правото на отказ от и рекламация при сключен договор през Уебсайта се прилагат в отношенията между „МЕДИТРЕЙД 2012“ ЕООД с ЕИК 202121789 („Търговец“), и потребителите, направили поръчка на стоки през онлайн платформата vmclub.bg („Платформата“), както и отношенията между която и да е от Аптеките, посочени по-долу в тази алинея („Аптеката“) и потребителите, направили заявка за покупка на стоки от тази Аптеката посредством нейния интернет сайт в раздел „Аптека“ в Платформата. Настоящите Условия за отказ и рекламация се прилагат в отношенията с потребители, които имат качеството „потребител“ по смисъла на Закона за защита на потребителите (ЗЗП).
Аптека | Адрес на аптеката |
„Варнафарма-М“ ООД с ЕИК 103789484, дружество с ограничена отговорност, със седалище и адрес на управление: гр. София, п.к. 1839, район „Кремиковци“, м-ст „Япаджа“ №6 („Аптека/та") | гр. Варна, бул. „Република“, Медицински комплекс „Младост“ с разрешение за търговия на дребно с лекарствени продукти 4189-3 от 12.09.2013 г. и ръководител Силвия Василева Вълкова |
(2) „Потребител“ по смисъла на ЗЗП е всяко физическо лице, което придобива стоки или ползва услуги, които не са предназначени за извършване на търговска или професионална дейност, и всяко физическо лице, което като страна по договор по ЗЗП действа извън рамките на своята търговска или професионална дейност.
Право на отказ
Чл. 2. (1) Потребителят имат право, без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина, да се откаже от сключения във връзка с конкретна заявка индивидуален договор, като Търговецът/ съответната Аптека трябва да бъде уведомен за такъв отказ в писмена форма:
1. При договори за услуги – в 14-(четиринадесет-)дневен срок, считано от датата на сключване на договора;
2. В 14-(четиринадесет-)дневен срок, считано от датата на приемане на стоките от Потребителя или от трето лице, различно от превозвача/куриера и посочено от Потребителя, или:
а) когато Потребителят е поръчал повече от една стоки с една поръчка, които се доставят отделно, считано от датата, на която Потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от Потребителя, приеме последната стока;
б) при доставка на стока, която се състои от множество партиди или части, считано от датата, на която Потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от Потребителя, приеме последната партида или част;
в) при договори за редовна доставка на стоки, която се извършва през определен период от време, считано от датата, на която Потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от Потребителя, приеме първата стока;
(2) За да упражни правото си на отказ, Потребителят използва формуляра за упражняване правото на отказ от договора (Приложение 1 от настоящите Условия за отказ и рекламация, неразделна част от тях), който е наличен на: ........, или уведомява Търговеца/ съответната Аптека за своите име, адрес, телефонен номер и електронен адрес и за решението си да се откаже от договора с недвусмислено изявление по начина, посочени в чл. 3 от настоящите Условия за отказ и рекламация.
Чл.3. Изявлението за отказ по чл. 2, ал. 2 следва да бъде изпратено до Търговеца/ съответната Аптека по електронна поща на адрес: .........
Чл. 4. (1) При упражняване правото по чл. 2 Потребителят е длъжен да съхранява получените от Търговеца/ съответната Аптека стоки, да гарантира запазване на тяхното качество и да осигури безопасността им до връщането им на Търговеца/ съответната Аптека. Потребителят дължи връщане или изпращане на стоката на Търговеца/ съответната Аптека без неоправдано забавяне и във всички случаи не по-късно от 14 (четиринадесет) календарни дни от деня, в който е информирал Търговеца/ съответната Аптека за отказа си. Разходите за връщане на стоките се заплащат от Потребителя.
(2) При упражняване правото си на отказ Потребителят за връщането на стоките до Търговеца/ съответната Аптека има възможност да ползва услугата за транспорт, информация за която е публикувана в Платформата. Разходите за връщане на стоките чрез използването на тази услуга се заплащат от Потребителя, като информация за тяхната стойност е публикувана в съответната секция в Платформата.
Чл. 5. При упражняване на правото по чл. 2 Търговецът/ съответната Аптека възстановява всички плащания, които е получил от Потребителя, включително разходите за доставка (с изключение на допълнителни разходи, свързани с избран от Потребителя начин на доставка, различен от най-евтиния стандартен начин на доставка, предлаган от Търговеца/ съответната Аптека), без неоправдано забавяне и във всички случаи не по-късно от 14 (четиринадесет) дни считано от датата на получаване на отказа. Търговецът/ съответната Аптека може да задържи плащането, докато не получи стоките или докато Потребителят не представи доказателство, че е изпратил стоките обратно, в зависимост от това кое от двете се е случило по-рано.
Чл. 6. Търговецът/ съответната Аптека извършва възстановяването на плащанията, като използва същото платежно средство, използвано от Потребителя при първоначалната трансакция.
Чл. 7. Потребителят носи отговорност за намалената стойност на стоките, причинена от изпробването им, различно от необходимото, за да установи естеството, характеристиките и доброто им функциониране.
Чл. 8. Потребителят няма право на отказ от договора в следните случаи:
1. за доставка на стоки, представляващи лекарствени продукти по смисъла на чл. 234, ал. 5 от Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина;
2. за предоставяне на услуги, при които услугата е предоставена напълно, когато договорът предвижда задължение за Потребителя да плати, и изпълнението е започнало с изричното предварително съгласие и потвърждение на Потребителя, че знае, че ще загуби правото си на отказ, след като договорът бъде изпълнен изцяло от Търговеца;
3. за доставка на стоки или услуги, чиято цена зависи от колебанията на финансовия пазар, които не могат да бъдат контролирани от Търговеца/ Аптеката и които могат да настъпят по време на срока за упражняване правото на отказ;
4. за доставка на стоки, изработени по поръчка на потребителя или съобразно неговите индивидуални изисквания;
5. за доставка на стоки, които поради своето естество могат да влошат качеството си или имат кратък срок на годност;
6. за доставка на запечатани стоки, които са разпечатани след доставката им и не могат да бъдат върнати поради съображения, свързани с хигиената или защита на здравето;
7. за доставка на стоки, които след като са били доставени и поради естество им са се смесили с други стоки, от които не могат да бъдат отделени;
8. за доставка на алкохолни напитки, чиято цена е договорена при сключването на договора за продажба, при които доставката може да бъде извършена в срок не по-рано от 30 дни, считано от сключването на договора, и чиято действителна стойност зависи от колебанията на пазара, които не могат да бъдат контролирани от Търговеца;
7. за доставка на запечатани звукозаписи или видеозаписи или запечатан компютърен софтуер, които са разпечатани след доставката;
8. за доставка на вестници, периодични издания или списания с изключение на договори за абонамент за доставката на такива издания;
9. във всички други, предвидени от приложимото законодателство случаи.
Право на рекламация
Чл. 9. Потребителят има право на рекламация за всяко несъответствие на доставената от Търговеца/ съответната Аптека стока с договореното, когато след доставката или при първоначалния преглед или при съхранението, монтажа, изпитванията или експлоатацията са открити несъответствия със сключения индивидуален договора за продажба.
Чл. 10. Правото на рекламация на Потребителя съществува независимо дали Търговецът/ съответната Аптека е предоставил/а търговска гаранция за същата стока.
Чл. 11. При предявяване на рекламация за стока Потребителят може да претендира за възстановяване на заплатената продажна цена, за заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното за отбив от цената или за безплатно извършване на ремонт при условията и по реда на чл. 33 от Закона за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и за продажба на стоки (доколкото е приложимо).
Чл. 12. Потребителят може да предяви устно или писмено рекламацията пред Търговеца/ Аптеката. При упражняване на правото си на рекламация Потребителят използва формуляра за упражняване на право на рекламация (Приложение 2 от настоящите Условия за отказ и рекламация, неразделна част от тях), който е наличен на: ........
Чл. 13. При предявяване на рекламация Потребителят следва да посочи предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване, съответно размера на претендираната сума, и адрес за контакт, като задължително приложи/представи и документите, на които основава претенцията си – касова бележка и/или фактура; протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката с договореното; и други документи, установяващи претенцията по основание и размер.
Чл. 14. Рекламация на потребителска стока може да се предявява от Потребителя до 2 (две) години от доставката на стоката.
Чл. 15. Срокът по чл. 14 спира да тече през времето, необходимо за поправката на потребителската стока или за постигане на споразумение между Търговеца/ Аптеката и Потребителя за решаване на спор.
Чл. 16. Ако за съответната стока Търговецът/ Аптеката е предоставил/а търговска гаранция, чийто срок е по-дълъг от сроковете за предявяване на рекламация по чл. 14, рекламацията може да се предяви до изтичането на срока на търговската гаранция.
Чл. 17. Приемането на рекламации се извършва в работното време на Търговеца (10:00-15:00 ч.) в неговия офис на адрес [….].
Тези Условия за отказ и рекламация са утвърдени от управителя на „МЕДИТРЕЙД 2012“ ЕООД и са в сила от 01.11.2024 г.
Тези Условия за отказ и рекламация са неразделна част от ОБЩИТЕ УСЛОВИЯ ЗА ПОЛЗВАНЕ НА УСЛУГИТЕ, ДОСТЪПНИ ПРЕЗ ОНЛАЙН ПЛАТФОРМАТА vmclub.bg, достъпни на ………..
ПРИЛОЖЕНИЕ 1
СТАНДАРТЕН ФОРМУЛЯР ЗА УПРАЖНЯВНЕ ПРАВОТО НА ОТКАЗ ОТ ДОГОВОРА КЪМ ТЪРГОВЕЦА
(попълнете и изпратете настоящия формуляр единствено ако желаете да се откажете от договора)
(Приложение № 6 към чл. 47, ал. 1, т. 8 и чл. 52, ал. 2 и 4 от Закона за защита на потребителите)
– До „МЕДИТРЕЙД 2012“ ЕООД с ЕИК 202121789 (наричано по-долу за краткост „Търговец“) е дружество с ограничена отговорност, със седалище и адрес на управление: гр. Варна, п.к. 9020, р-н „Младост“, бул. „Република“ № 15, сграда на МЦ Младост, електронен пощенски адрес: [………]:
– С настоящото уведомявам, че се отказвам от сключения от мен договор за покупка на следните стоки
___________________________________________________________________________________________________________________________________
Заявка за покупка номер:
Поръчано на*/получено на* _____________________________
Име на потребителя/ите ______________________________
Адрес на потребителя/ите ___________________________
Подпис на потребителя/ите (само в случай, че настоящият формуляр е на хартия): _______________
Дата ___________________________
__________________________________________________________________
СТАНДАРТЕН ФОРМУЛЯР ЗА УПРАЖНЯВНЕ ПРАВОТО НА ОТКАЗ ОТ ДОГОВОРА КЪМ АПТЕКА
(попълнете и изпратете настоящия формуляр единствено ако желаете да се откажете от договора)
(Приложение № 6 към чл. 47, ал. 1, т. 8 и чл. 52, ал. 2 и 4 от Закона за защита на потребителите)
– До „Варнафарма-М“ ООД с ЕИК 103789484, дружество с ограничена отговорност, със седалище и адрес на управление: гр. София, п.к. 1839, район „Кремиковци“, м-ст „Япаджа“ №6. Адрес на аптека: гр. Варна, бул. „Република“, Медицински комплекс „Младост“ с разрешение за търговия на дребно с лекарствени продукти 4189-3 от 12.09.2013 г. и ръководител Силвия Василева Вълкова. ИЛИ
- До ……………………
ИЛИ
- До ……………………………
(Моля запазете информацията за Аптеката, към която упражнявате своето право на отказ и изтрийте информацията за другите аптеки.)
– С настоящото уведомявам, че се отказвам от сключения от мен договор за покупка на следните стоки
___________________________________________________________________________________________________________________________________
Заявка за покупка номер: Поръчано на*/получено на* _____________________________
Име на потребителя/ите ______________________________
Адрес на потребителя/ите ___________________________
Подпис на потребителя/ите (само в случай, че настоящият формуляр е на хартия): _______________
Дата ___________________________
__________________________________________________________________
ФОРМУЛЯР ЗА ПРЕДЯВЯВАНЕ НА РЕКЛАМАЦИЯ
ДО „МЕДИТРЕЙД 2012“ ЕООД, ЕИК 202121789, със седалище и адрес на управление: гр. Варна, п.к. 9020, р-н „Младост“, бул. „Република“ № 15, имейл: ________________________. / , в качеството му на упълномощено от Аптека ______________________ лице.
/ наименование на аптечното дружество и информация за адрес на Аптеката /
Аз, долуподписаният ________________________________________________________________________
/ имена /
Предявявам рекламация за следната стока: _____________________________________________________
/ наименование на артикула /
Закупена с поръчка № ____________ от __.__.____ г. на стойност ___________.
Причина за предявяване на рекламация:
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Предпочитан начин за удовлетворяване на рекламацията:
- Привеждане на стоката в съответствие или замяна.
- Пропорционално намаляване на цената – претендирана сума ____________.
- Разваляне на договора за продажба и възстановяване на заплатени по него суми.
Към настоящия формуляр прилагам:
1. касова бележка, фактура или документ, удостоверяващ плащането;
2. снимки, протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката, в т.ч. на стоката, съдържаща цифрови елементи;
3. други документи, установяващи претенцията по основание и размер: __________________________________________________________________________________________
С полагане на подписа си върху настоящия формуляр и неговото изпращане потвърждавам, че предоставените снимки на документите, които прилагам, са верни с оригинала и мога да предоставя оригиналите при поискване, за целите на удостоверяване на закупуването на стока, както и твърдяното от мен несъответствие.
Дата: ________________ Подпис: ________________