БРЕТАРИС ДЖЕНУЕЪР прах за инхалация 322мг 60дози х 1бр

Бранд : BERLIN CHEMIE , ATC : R03BB 5
  Референция: I050102807
Цена на продукта:
67.22 лв. 0.00 лв.
pin

Провери за наличност в Аптека

Продуктът не може да бъде закупен онлайн! Продуктът може да бъде закупен на място в аптека. Моля, проверете за наличност чрез бутона "Провери наличност" !

Консултации по телефон от 10:00 ч. до 17:00 ч.


Tелефон за информация за артикула - 0878 878 476

БРЕТАРИС ДЖЕНУЕЪР прах за инхалация

 

Листовка: информация за пациента

 

Bretaris Genuair 322 микрограма прах за инхалация
Аклидиниум (аклидиниев бромид) (Aclidinium (aclidinium bromide))

 

Този лекарствен продукт подлежи на допълнително наблюдение. Това ще позволи бързото установяване на нова информация относно безопасността. Можете да дадете своя принос като съобщите всяка нежелана реакция, която сте получили. За начина на съобщаване на нежелани реакции вижте края на точка 4.

 

Прочетете внимателно цялата листовка, преди да започнете да използвате това лекарство, тъй като тя съдържа важна за Вас информация.
- Запазете тази листовка. Може да се наложи да я прочетете отново.
- Ако имате някакви допълнителни въпроси, попитайте Вашия лекар, фармацевт или медицинска сестра.
- Това лекарство е предписано лично на Вас. Не го преотстъпвайте на други хора. То може да им навреди, независимо че признаците на тяхното заболяване са същите като Вашите.
- Ако получите някакви нежелани реакции, уведомете Вашия лекар, фармацевт или медицинска сестра. Това включва и всички възможни нежелани реакции, неописани в тази листовка. Вижте точка 4.

 

Какво съдържа тази листовка:

 

1. Какво представлява Bretaris Genuair и за какво се използва
2. Какво трябва да знаете, преди да използвате Bretaris Genuair
3. Как да използвате Bretaris Genuair
4. Възможни нежелани реакции
5. Как да съхранявате Bretaris Genuair
6. Съдържание на опаковката и допълнителна информация Указания за употреба

 

1. Какво представлява Bretaris Genuair и за какво се използва

 

Какво представлява Bretaris Genuair
Активното вещество на Bretaris Genuair е аклидиниев бромид, който принадлежи към група лекарства, наречени бронходилататори. Бронходилататорите отпускат дихателните пътища и държат бронхиолите отворени. Bretaris Genuair е инхалатор за сух прах, който използва дишането Ви за въвеждане на лекарството директно в белите Ви дробове. Това улеснява дишането на пациенти с хронична обструктивна белодробна болест (ХОББ).

 

За какво се използва Bretaris Genuair
Bretaris Genuair е показан за отваряне на дихателните пътища и облекчаване на симптомите при ХОББ - сериозно, хронично белодробно заболяване, характеризиращо се със затруднено дишане. Редовното използване на Bretaris Genuair може да Ви помогне, когато имате постоянен задух, свързан с Вашето заболяване, и ще Ви помогне да се сведат до минимум ефектите на заболяването в ежедневието Ви.

 

2. Какво трябва да знаете, преди да използвате Bretaris Genuair

 

Не използвайте Bretaris Genuair
- ако сте алергични към аклидиниев бромид или към някоя от останалите съставки на това лекарство (изброени в точка 6);

 

Предупреждения и предпазни мерки

 

Говорете с Вашия лекар, фармацевт или медицинска сестра, преди да използвате Bretaris Genuair:

 

ако наскоро сте имали проблеми със сърцето;
- ако виждате ореол около светлини или цветни изображения (глаукома);
- ако имате уголемена простата, проблеми с уринирането или затруднено изпразване на пикочния мехур.

 

Bretaris Genuair е показан за поддържащо лечение и не трябва да се използва за лечение на внезапен пристъп на задух или хрипове. Ако симптомите на ХОББ (задух, свиркащи хрипове, кашлица) не се подобрят или се влошат, трябва възможно най-бързо да се консултирате с Вашия лекар.

 

Сухотата в устата, която се наблюдава при лекарства като Bretaris Genuair, може, след като използвате Вашето лекарство продължително време, да се свърже с увреждане на зъбите. Поради това, моля, не забравяйте да се грижите за устната си хигиена.

 

Спрете приема на Bretaris Genuair и незабавно потърсете медицинска помощ:
- ако получите стягане в гърдите, кашлица, хрипове или задух непосредствено след като сте използвали лекарството. Това може да са признаци на състояние, наречено бронхоспазъм.

 

Деца и юноши
Bretaris Genuair не трябва да се използва при деца и юноши на възраст под 18 години.

 

Други лекарства и Bretaris Genuair
Информирайте Вашия лекар или фармацевт, ако приемате, наскоро сте приемали или е възможно да приемете други лекарства.

 

Информирайте Вашия лекар, ако сте използвали или използвате подобни лекарства за проблеми с дишането, като такива лекарства съдържащи тиотропиум, ипратропиум. Попитайте Вашия лекар или фармацевт, ако не сте сигурни. Използването на Bretaris Genuair с тези лекарства не е препоръчително.

 

Бременност и кърмене
Ако сте бременна или кърмите, смятате, че може да сте бременна или планирате бременност, посъветвайте се с Вашия лекар или фармацевт преди употребата на това лекарство. Не трябва да използвате Bretaris Genuair, ако сте бременна или кърмите, освен ако Вашият лекар не Ви каже.

 

Шофиране и работа с машини
Bretaris Genuair може да повлиява в малка степен способността за шофиране и работа с машини. Това лекарство може да причини главоболие, замайване или замъглено зрение. Ако получите някоя от тези нежелани реакции, не шофирайте и не работете с машини, докато главоболието не премине, усещането за замайване не отмине и зрението Ви не се върне към нормалното.

 

Bretaris Genuair съдържа лактоза
Ако Вашият лекар Ви е казал, че имате непоносимост към някои захари, свържете се с него преди да приемете това лекарство.

 

3. Как да използвате Bretaris Genuair

 

Винаги използвайте това лекарство точно както Ви е казал Вашият лекар или фармацевт. Ако не сте сигурни в нещо, попитайте Вашия лекар или фармацевт.

 

Препоръчителната доза е една инхалация два пъти дневно, сутрин и вечер.

 

Ефектите на Bretaris Genuair продължават 12 часа; поради това трябва да се опитате да използвате Вашия инхалатор Bretaris Genuair по едно и също време всяка сутрин и вечер. Това осигурява винаги достатъчно количество от лекарството във Вашия организъм, което Ви помага да дишате по-леко през деня и нощта. Освен това ще Ви помогне да не забравяте да го използвате.

 

Препоръчителната доза може да се използва при пациенти в старческа възраст и при пациенти с бъбречни или чернодробни проблеми. Не се налагат корекции на дозата.

 

ХОББ е хронично заболяване; поради това е препоръчително Bretaris Genuair да се използва всеки ден, два пъти дневно и дори когато нямате дихателни проблеми или други симптоми на ХОББ.

 

Начин на приложение
Лекарството е за инхалаторно приложение.

 

Прочетете Указанията за употреба за указания относно използването на инхалатора Genuair. Ако не сте сигурни как да използвате Bretaris Genuair, попитайте Вашия лекар или фармацевт.

 

Можете да използвате Bretaris Genuair по всяко време, преди или след храна и напитки.

 

Ако сте използвали повече от необходимата доза Bretaris Genuair
Ако мислите, че може да сте използвали повече от необходимата доза Bretaris Genuair, информирайте Вашия лекар или фармацевт.

 

Ако сте пропуснали да използвате Bretaris Genuair
Ако сте пропуснали доза Bretaris Genuair, инхалирайте дозата веднага щом се сетите. Ако е почти време за следващата доза обаче, не приемайте пропуснатата доза.

 

Не вземайте двойна доза, за да компенсирате пропуснатата доза.

 

Ако сте спрели употребата на Bretaris Genuair
Това лекарство е за продължителна употреба. Ако искате да спрете лечението, първо се консултирайте с Вашия лекар, тъй като симптомите може да се влошат.

 

Ако имате някакви допълнителни въпроси, свързани с употребата на това лекарство, попитайте Вашия лекар, фармацевт или медицинска сестра.

 

4. Възможни нежелани реакции

 

Както всички лекарства, това лекарство може да предизвика нежелани реакции, въпреки че не всеки ги получава.

 

Рядко може да се развият алергични реакции (може да засегнат до 1 на 1 000 души). Спрете да използвате лекарството и незабавно се консултирайте с Вашия лекар, ако получите подуване на лицето, гърлото, устните или езита (със или без затруднено дишане или преглъщане), световъртеж или прималяване, ускорен пулс или ако се появят силно сърбящи плаки върху кожата Ви (уртикария), тъй като това може да са симптоми на алергична реакция.

 

Докато използвате Bretaris Genuair може да се появят следните нежелани реакции:

 

Чести: може да засегнат до 1 от 10 души
- Главоболие
- Възпаление на синусите (синузит)
- Простуда (назофарингит)
- Кашлица
- Диария
- Гадене.

 

Нечести: може да засегнат до 1 на 100 души
- Замайване
- Сухота в устата
- Възпаление на устата (стоматит)
- Дрезгав глас (дисфония)
- Ускорен сърдечен ритъм (тахикардия)
- Усещане за силно биене на сърцето (палпитации)
- Затруднено уриниране (задръжка на урина)
- Замъглено зрение
- Обрив
- Сърбеж по кожата.

 

Съобщаване на нежелани реакции

 

Ако получите някакви нежелани лекарствени реакции, уведомете Вашия лекар, фармацевт или медицинска сестра. Това включва всички възможни нежелани реакции, неописани в тази листовка. Можете също да съобщите нежелани реакции директно чрез националната система за съобщаване. Като съобщавате нежелани реакции, можете да дадете своя принос за получаване на повече информация относно безопасността на това лекарство.

 

5. Как да съхранявате Bretaris Genuair

 

Да се съхранява на място, недостъпно за деца.

 

Не използвайте това лекарство след срока на годност, отбелязан върху етикета на инхалатора и картонената опаковка след надписа „Годен до:“. Срокът на годност отговаря на последния ден от посочения месец.

 

Съхранявайте инхалатора прибран в торбичката до началото на периода на приложение.

 

Да се използва до 90 дни от отварянето на торбичката.

 

Не използвайте Bretaris Genuair, ако забележите, че опаковката е повредена или се вижда, че е отваряна.

 

След като приемете последната доза, инхалаторът трябва да бъде изхвърлен. Не изхвърляйте лекарствата в канализацията или в контейнера за домашни отпадъци. Попитайте Вашия фармацевт как да изхвърляте лекарствата, които вече не използвате. Тези мерки ще спомогнат за опазване на околната среда.

 

6. Съдържание на опаковката и допълнителна информация

 

Какво съдържа Bretaris Genuair
- Активното вещество е аклидиниев бромид. Всяка доставена доза съдържа 375 микрограма аклидиниев бромид, еквивалентен на 322 микрограма аклидиниум.
- Другата съставка е лактоза монохидрат (вижте точка 2 „Bretaris Genuair съдържа лактоза“).

 

Как изглежда Bretaris Genuair и какво съдържа опаковката
Bretaris Genuair е бял или почти бял прах.
Инхалаторът Genuair е бял на цвят, с вграден дозов индикатор и зелен бутон за дозиране. Мундщукът е покрит със зелена предпазна капачка, която може да се сваля. Доставя се в пластмасова торбичка.

 

Предлагани опаковки:
Опаковка, съдържаща 1 инхалатор с 30 дози.
Опаковка, съдържаща 1 инхалатор с 60 дози.
Опаковка, съдържаща 3 инхалатора, всеки с 60 дози.

 

Не всички видове опаковки могат да бъдат пуснати в продажба.

 

Притежател на разрешението за употреба и производител
Притежател на разрешението за употреба:

 

Industrias Farmaceuticas Almirall, S.A.
Испания

 

Производител
Industrias Farmaceuticas Almirall, S.A.
Испания

 

За допълнителна информация относно това лекарство, моля, свържете се с локалния представител на притежателя на разрешението за употреба:

 

България
“Берлин-Хеми/А. Менарини България” ЕООД

 

Указания за употреба

 

Този раздел съдържа информация за това как да използвате Вашия инхалатор Genuair. Важно е да прочетете тази информация, тъй като Genuair може да работи различно от инхалаторите, които сте използвали преди. Ако имате някакви въпроси за това как да използвате Вашия инхалатор, моля, помолете Вашия лекар, фармацевт или медицинска сестра за помощ.

 

Тези указания за употреба са разделени на раздели:
• Първоначално използване
• Стъпка 1: Приготвяне на Вашата доза
• Стъпка 2: Инхалиране на Вашето лекарство
• Допълнителна информация

 

Първоначално използване

 

Прочетете тези указания за употреба преди да започнете да използвате това лекарство.

 

Запознаване с частите на инхалатора Genuair.

 

Контролен прозорец
Зелено = инхалаторът е готов за употреба

 

Контролен прозорец
Червено = потвърждава правилната инхалация

 

Преди употреба:
а) Преди първото използване, скъсайте запечатаната торбичка и извадете инхалатора.
Изхвърлете торбичката.
б) Не натискайте зеления бутон преди да сте готови да приемете доза.
в) Издърпайте предпазната капачка, като леко притиснете стрелките, обозначени от двете страни.

СТЪПКА 1: Приготвяне на Вашата доза

1.1 Погледнете в отвора на мундщука и се уверете, че нищо не го блокира.

1.2 Погледнете контролния прозорец, трябва да е червен.
Проверете отвора на мундщука

1.3 Задръжте инхалатора хоризонтално с мундщука към Вас и зеления бутон насочен нагоре.

1.4 Натиснете зеления бутон надолу докрай, за да заредите Вашата доза.

Когато натиснете бутона надолу докарай, контролният прозорец се променя от червено в зелено.

Уверете се, че зеления бутон е насочен нагоре. Не накланяйте.

1.5 Освободете зеления бутон.

Уверете се, че сте освободили бутона, така че инхалаторът да може да работи правилно.

Спрете и проверете:

1.6 Уверете се, че сега контролният прозорец е зелен.

Вашето лекарство е готово за инхалация.

Kакво да направите, ако контролния прозорец все още е червен след като сте натиснали бутона.

Дозата не е приготвена. Върнете се на "Стъпка 1 Приготвяне на Вашата доза" и повторете стъпки от 1.1 до 1.6.

СТЪПКА 2: Инхалиране на Вашето лекарство

Изчетете напълно стъпки от 2.1 до 2.7 преди употреба. Не накланяйте.

2.1 Дръжте инхалатора на разстояние от устата си и издишайте напълно. Никога не издишвайте в инхалатора.

2.2 Дръжте главата си изправена, поставете мундщука между устните си плътно и ги прилепете около него.

Не натискайте зеления бутон по време на инхалация.

2.3 Вдишайте силно и дълбоко през устата. Продължавайте да вдишвате възможно най-продължително.

Щракване ще Ви сигнализира, че инхалирате правилно. Продължавайте да вдишвате възможно най-продължително, след като чуете щракването. Някои пациенти може да не чуят щракване. Използвайте контролния прозорец, за да се уверите, че сте инхалирали правилно.

2.4 Извадете инхалатора от устата си.

2.5 задръжте дъха си възможно най-дълго.

2.6 бавно издишайте встрани от инхалатора.

Някои пациенти може да изпитат усещане за зърниста консистенция в устата си или леко сладък или горчив вкус. Не приемайте допълнителна доза, дори и да не усещате вкус или да не чувствате нищо след инхалация.

Спрете и проверете:

2.7 Уверете се, че сега контролния прозорец е червен. Това означава, че сте инхалирали лекарството правилно.

Kакво да правите, ако контролния прозорец още е зелен след инхалация.
Това означава, че не сте инхалирали правилно Вашето лекарство. Върнете се на "СТЪПКА 2 Инхалиране на Вашето лекарство" и повторете стъпки от 2.1 до 2.7.

Ако контролниятр прозорец все още не се променя в червено, може да сте забравили да освободите зеления бутон преди инхалиране или може да не сте инхалирали правилно. Ако това се случи, опитайте отново. Уверете се, че сте освободили зеления бутон и че напълно сте издишали. След това вдишайте силно и дълбоко през мундщука.
Моля свържете се с Вашия лекар, ако контролният прозорец още е зелен след повторни опити.

 

Поставяйте предпазната капачка обратно върху мундщука след всяка употреба, за да предпазите инхалатора от замърсяване с прах и други вещества. Трябва да изхвърлите Вашия инхалатор, ако загубите капачката.

Допълнителна информация

Какво трябва да направите, ако заредите доза по случайност?

Съхранявайте Вашия инхалатор с поставена предпазна капачка, докато не дойде време за инхалиране на Вашето лекарство; тогава отстранете капачката и започнете от стъпка 1.6.

Как работи дозовият индикатор?• Дозовият индикатор показва общия брой дози, които остават в инхалатора.
• При първата употреба, всеки инхалатор съдържа най-малко 60 дози или най-малко 30 дози, в зависимост от вида опаковка.
• Всеки път, когато зареждате доза чрез натискане на зеления бутон, дозовият индикатор се измества по малко към следващата цифра (50, 40, 30, 20, 10 или 0).

Кога трябва да вземете нов инхалатор?

Трябва да вземете нов инхалатор:
• ако Вашият инхалатор изглежда повреден или ако загубите предпазната капачка; или
• когато се появи червена ивица в дозовия индикатор, това означава, че наближавате Вашата последна доза; или
• ако Вашият инхалатор е празен.

Как да познаете, че Вашият инхалатор е празен?

Когато зеленият бутон не се връща в крайно горно положение, а остава фиксиран в средно положение, Вие сте достигнали последната доза. Дори при заключен зелен бутон, последната Ви доза може все още да бъде инхалирана. След това, инхалаторът не може да се използва отново и трябва да започнете да използвате нов инхалатор.

Как трябва да почиствате инхалатора?

НИКОГА не използвайте вода, за да почиствате инхалатора, тъй като това може да повреди Вашето лекарство.

Ако желаете да почистите Вашия инхалатор, само забършете външната част на мундщука със суха кърпа или хартиена салфетка.

0
Оценки
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Ревюта на клиенти

Добавете Коментар

Доставка
УСЛОВИЯ ЗА УПРАЖНЯВАНЕ НА ПРАВОТО НА ОТКАЗ И ПРАВОТО НА РЕКЛАМАЦИЯ ПРИ СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР ПРЕЗ ОНЛАЙН ПЛАТФОРМАТА vmclub.bg
(„Условия за отказ и рекламация“)

Чл. 1. (1) Настоящите Условия за упражняване на правото на отказ от и рекламация при сключен договор през Уебсайта се прилагат в отношенията между „МЕДИТРЕЙД 2012“ ЕООД  с ЕИК 202121789  („Търговец“), и потребителите, направили поръчка на стоки през онлайн платформата vmclub.bg („Платформата“), както и отношенията между която и да е от Аптеките, посочени по-долу в тази алинея („Аптеката“) и потребителите, направили заявка за покупка на стоки от тази Аптеката посредством нейния интернет сайт в раздел „Аптека“ в Платформата. Настоящите Условия за отказ и рекламация се прилагат в отношенията с потребители,  които имат качеството „потребител“ по смисъла на Закона за защита на потребителите (ЗЗП).
Аптека Адрес на аптеката
„Варнафарма-М“ ООД с ЕИК 103789484, дружество с ограничена отговорност, със седалище и адрес на управление: гр. София, п.к. 1839, район „Кремиковци“, м-ст „Япаджа“ №6 („Аптека/та") гр. Варна, бул. „Република“, Медицински комплекс „Младост“ с разрешение за търговия на дребно с лекарствени продукти 4189-3 от 12.09.2013 г. и ръководител Силвия Василева Вълкова
   
   

(2) „Потребител“ по смисъла на ЗЗП е всяко физическо лице, което придобива стоки или ползва услуги, които не са предназначени за извършване на търговска или професионална дейност, и всяко физическо лице, което като страна по договор по ЗЗП действа извън рамките на своята търговска или професионална дейност.

Право на отказ
Чл. 2. (1) Потребителят имат право, без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина, да се откаже от сключения във връзка с конкретна заявка индивидуален договор, като Търговецът/ съответната Аптека трябва да бъде уведомен за такъв отказ в писмена форма:
1. При договори за услуги – в 14-(четиринадесет-)дневен срок, считано от датата на сключване на договора;
2. В 14-(четиринадесет-)дневен срок, считано от датата на приемане на стоките от Потребителя или от трето лице, различно от превозвача/куриера и посочено от Потребителя, или:
а) когато Потребителят е поръчал повече от една стоки с една поръчка, които се доставят отделно, считано от датата, на която Потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от Потребителя, приеме последната стока;
б) при доставка на стока, която се състои от множество партиди или части, считано от датата, на която Потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от Потребителя, приеме последната партида или част;
в) при договори за редовна доставка на стоки, която се извършва през определен период от време, считано от датата, на която Потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от Потребителя, приеме първата стока;
(2) За да упражни правото си на отказ, Потребителят използва формуляра за упражняване правото на отказ от договора (Приложение 1 от настоящите Условия за отказ и рекламация, неразделна част от тях), който е наличен на: ........, или уведомява Търговеца/ съответната Аптека за своите име, адрес, телефонен номер и електронен адрес и за решението си да се откаже от договора с недвусмислено изявление по начина, посочени в чл. 3 от настоящите Условия за отказ и рекламация.
Чл.3. Изявлението за отказ по чл. 2, ал. 2 следва да бъде изпратено до Търговеца/ съответната Аптека по електронна поща на адрес: .........
Чл. 4. (1) При упражняване правото по чл. 2 Потребителят е длъжен да съхранява получените от Търговеца/ съответната Аптека стоки, да гарантира запазване на тяхното качество и да осигури безопасността им до връщането им на Търговеца/ съответната Аптека. Потребителят дължи връщане или изпращане на стоката на Търговеца/ съответната Аптека без неоправдано забавяне и във всички случаи не по-късно от 14 (четиринадесет) календарни дни от деня, в който е информирал Търговеца/ съответната Аптека за отказа си. Разходите за връщане на стоките се заплащат от Потребителя.
(2) При упражняване правото си на отказ Потребителят за връщането на стоките до Търговеца/ съответната Аптека има възможност да ползва услугата за транспорт, информация за която е публикувана в Платформата. Разходите за връщане на стоките чрез използването на тази услуга се заплащат от Потребителя, като информация за тяхната стойност е публикувана в съответната секция в Платформата.
Чл. 5. При упражняване на правото по чл. 2 Търговецът/ съответната Аптека възстановява всички плащания, които е получил от Потребителя, включително разходите за доставка (с изключение на допълнителни разходи, свързани с избран от Потребителя начин на доставка, различен от най-евтиния стандартен начин на доставка, предлаган от Търговеца/ съответната Аптека), без неоправдано забавяне и във всички случаи не по-късно от 14 (четиринадесет) дни считано от датата на получаване на отказа. Търговецът/ съответната Аптека може да задържи плащането, докато не получи стоките или докато Потребителят не представи доказателство, че е изпратил стоките обратно, в зависимост от това кое от двете се е случило по-рано.
Чл. 6. Търговецът/ съответната Аптека извършва възстановяването на плащанията, като използва същото платежно средство, използвано от Потребителя при първоначалната трансакция.
Чл. 7. Потребителят носи отговорност за намалената стойност на стоките, причинена от изпробването им, различно от необходимото, за да установи естеството, характеристиките и доброто им функциониране.
Чл. 8. Потребителят няма право на отказ от договора в следните случаи:
1. за доставка на стоки, представляващи лекарствени продукти по смисъла на чл. 234, ал. 5 от Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина;
2. за предоставяне на услуги, при които услугата е предоставена напълно, когато договорът предвижда задължение за Потребителя да плати, и изпълнението е започнало с изричното предварително съгласие и потвърждение на Потребителя, че знае, че ще загуби правото си на отказ, след като договорът бъде изпълнен изцяло от Търговеца;
3. за доставка на стоки или услуги, чиято цена зависи от колебанията на финансовия пазар, които не могат да бъдат контролирани от Търговеца/ Аптеката и които могат да настъпят по време на срока за упражняване правото на отказ;
4. за доставка на стоки, изработени по поръчка на потребителя или съобразно неговите индивидуални изисквания;
5. за доставка на стоки, които поради своето естество могат да влошат качеството си или имат кратък срок на годност;
6. за доставка на запечатани стоки, които са разпечатани след доставката им и не могат да бъдат върнати поради съображения, свързани с хигиената или защита на здравето;
7. за доставка на стоки, които след като са били доставени и поради естество им са се смесили с други стоки, от които не могат да бъдат отделени;
8. за доставка на алкохолни напитки, чиято цена е договорена при сключването на договора за продажба, при които доставката може да бъде извършена в срок не по-рано от 30 дни, считано от сключването на договора, и чиято действителна стойност зависи от колебанията на пазара, които не могат да бъдат контролирани от Търговеца;
7. за доставка на запечатани звукозаписи или видеозаписи или запечатан компютърен софтуер, които са разпечатани след доставката;
8. за доставка на вестници, периодични издания или списания с изключение на договори за абонамент за доставката на такива издания;
9. във всички други, предвидени от приложимото законодателство случаи.

Право на рекламация
Чл. 9. Потребителят има право на рекламация за всяко несъответствие на доставената от Търговеца/ съответната Аптека стока с договореното, когато след доставката или при първоначалния преглед или при съхранението, монтажа, изпитванията или експлоатацията са открити несъответствия със сключения индивидуален договора за продажба.
Чл. 10. Правото на рекламация на Потребителя съществува независимо дали Търговецът/ съответната Аптека е предоставил/а търговска гаранция за същата стока.
Чл. 11. При предявяване на рекламация за стока Потребителят може да претендира за възстановяване на заплатената продажна цена, за заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното за отбив от цената или за безплатно извършване на ремонт при условията и по реда на чл. 33 от Закона за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и за продажба на стоки (доколкото е приложимо).
Чл. 12. Потребителят може да предяви устно или писмено рекламацията пред Търговеца/ Аптеката. При упражняване на правото си на рекламация Потребителят използва формуляра за упражняване на право на рекламация (Приложение 2 от настоящите Условия за отказ и рекламация, неразделна част от тях), който е наличен на: ........
Чл. 13. При предявяване на рекламация Потребителят следва да посочи предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване, съответно размера на претендираната сума, и адрес за контакт, като задължително приложи/представи и документите, на които основава претенцията си – касова бележка и/или фактура; протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката с договореното; и други документи, установяващи претенцията по основание и размер.
Чл. 14. Рекламация на потребителска стока може да се предявява от Потребителя до 2 (две) години от доставката на стоката.
Чл. 15. Срокът по чл. 14 спира да тече през времето, необходимо за поправката на потребителската стока или за постигане на споразумение между Търговеца/ Аптеката и Потребителя за решаване на спор.
Чл. 16. Ако за съответната стока Търговецът/ Аптеката е предоставил/а търговска гаранция, чийто срок е по-дълъг от сроковете за предявяване на рекламация по чл. 14, рекламацията може да се предяви до изтичането на срока на търговската гаранция.
Чл. 17. Приемането на рекламации се извършва в работното време на Търговеца (10:00-15:00 ч.) в неговия офис на адрес [….].

Тези Условия за отказ и рекламация са утвърдени от управителя на „МЕДИТРЕЙД 2012“ ЕООД  и са в сила от 01.11.2024 г.

Тези Условия за отказ и рекламация са неразделна част от ОБЩИТЕ УСЛОВИЯ ЗА ПОЛЗВАНЕ НА УСЛУГИТЕ, ДОСТЪПНИ ПРЕЗ ОНЛАЙН ПЛАТФОРМАТА vmclub.bg, достъпни на ………..
 

ПРИЛОЖЕНИЕ 1
СТАНДАРТЕН ФОРМУЛЯР ЗА УПРАЖНЯВНЕ ПРАВОТО НА ОТКАЗ ОТ ДОГОВОРА КЪМ ТЪРГОВЕЦА
(попълнете и изпратете настоящия формуляр единствено ако желаете да се откажете от договора)
(Приложение № 6 към чл. 47, ал. 1, т. 8 и чл. 52, ал. 2 и 4 от Закона за защита на потребителите)

– До „МЕДИТРЕЙД 2012“ ЕООД  с ЕИК 202121789  (наричано по-долу за краткост „Търговец“) е дружество с ограничена отговорност, със седалище и адрес на управление: гр. Варна, п.к. 9020, р-н „Младост“, бул. „Република“ № 15, сграда на МЦ Младост, електронен пощенски адрес: [………]:

– С настоящото уведомявам, че се отказвам от сключения от мен договор за покупка на следните стоки
___________________________________________________________________________________________________________________________________
Заявка за покупка номер:
Поръчано на*/получено на* _____________________________
Име на потребителя/ите ______________________________
Адрес на потребителя/ите ___________________________
Подпис на потребителя/ите (само в случай, че настоящият формуляр е на хартия): _______________
Дата ___________________________
__________________________________________________________________

СТАНДАРТЕН ФОРМУЛЯР ЗА УПРАЖНЯВНЕ ПРАВОТО НА ОТКАЗ ОТ ДОГОВОРА КЪМ АПТЕКА
(попълнете и изпратете настоящия формуляр единствено ако желаете да се откажете от договора)
(Приложение № 6 към чл. 47, ал. 1, т. 8 и чл. 52, ал. 2 и 4 от Закона за защита на потребителите)

– До „Варнафарма-М“ ООД с ЕИК 103789484, дружество с ограничена отговорност, със седалище и адрес на управление: гр. София, п.к. 1839, район „Кремиковци“, м-ст „Япаджа“ №6. Адрес на аптека: гр. Варна, бул. „Република“, Медицински комплекс „Младост“ с разрешение за търговия на дребно с лекарствени продукти 4189-3 от 12.09.2013 г. и ръководител Силвия Василева Вълкова. ИЛИ
- До ……………………
ИЛИ
- До ……………………………
(Моля запазете информацията за Аптеката, към която упражнявате своето право на отказ и изтрийте информацията за другите аптеки.)
– С настоящото уведомявам, че се отказвам от сключения от мен договор за покупка на следните стоки
___________________________________________________________________________________________________________________________________
Заявка за покупка номер: Поръчано на*/получено на* _____________________________
Име на потребителя/ите ______________________________
Адрес на потребителя/ите ___________________________
Подпис на потребителя/ите (само в случай, че настоящият формуляр е на хартия): _______________
Дата ___________________________
__________________________________________________________________


ФОРМУЛЯР ЗА ПРЕДЯВЯВАНЕ НА РЕКЛАМАЦИЯ

ДО „МЕДИТРЕЙД 2012“ ЕООД, ЕИК 202121789, със седалище и адрес на управление: гр. Варна, п.к. 9020, р-н „Младост“, бул. „Република“ № 15, имейл: ________________________. / , в качеството му на упълномощено от Аптека ______________________ лице.
                                                                                   / наименование на аптечното дружество и информация за адрес на Аптеката /

Аз, долуподписаният ________________________________________________________________________
                                                                                                          / имена /
Предявявам рекламация за следната стока: _____________________________________________________
                                                                                                                      / наименование на артикула /
Закупена с поръчка № ____________ от __.__.____ г. на стойност ___________.

Причина за предявяване на рекламация:
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Предпочитан начин за удовлетворяване на рекламацията:
  • Привеждане на стоката в съответствие или замяна.
  • Пропорционално намаляване на цената – претендирана сума ____________.
  • Разваляне на договора за продажба и възстановяване на заплатени по него суми.

Към настоящия формуляр прилагам:
1. касова бележка, фактура или документ, удостоверяващ плащането;
2. снимки, протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката, в т.ч. на стоката, съдържаща цифрови елементи;
3. други документи, установяващи претенцията по основание и размер: __________________________________________________________________________________________

С полагане на подписа си върху настоящия формуляр и неговото изпращане потвърждавам, че предоставените снимки на документите, които прилагам, са верни с оригинала и мога да предоставя оригиналите при поискване, за целите на удостоверяване на закупуването на стока, както и твърдяното от мен несъответствие.
Дата: ________________                                                                Подпис: ________________
 
 
Моля, попълнете настоящия фомруляр, прикачете снимки на документите, които прилагате към него и го изпратете на следния имейл адрес: _____________________