СИОФОР 1000 табл.1000мг х 30бр
Референция:
I050102844
Цена на продукта:
5.18 лв.
0.00 лв.

Провери за наличност в Аптека
Продуктът не може да бъде закупен онлайн! Продуктът може да бъде закупен на място в аптека. Моля, проверете за наличност чрез бутона "Провери наличност" !
Консултации по телефон от 10:00 ч. до 17:00 ч.
Tелефон за информация за артикула - 0878 878 476
Сиофор 1000 mg 30 филмирани таблетки
Метформинов хидрохлорид (Metformin hydrochloride)
ЛИСТОВКА: ИНФОРМАЦИЯ ЗА ПАЦИЕНТАПрочетете внимателно цялата листовка преди да започнете да приемате това лекарство. - Запазете тази листовка. Може да се наложи да я прочетете отново. - Ако имате някакви допълнителни въпроси, попитайте Вашия лекар или фармацевт. - Това лекарство е предписано лично на Вас. Не го преотстъпвайте на други хора. То може да им навреди, независимо от това, че техните симптоми са същите като Вашите. - Ако някоя от нежеланите лекарствени реакции стане сериозна или забележите други, неописани в тази листовка нежелани реакции, моля, уведомете Вашия лекар или фармацевт.В тази листовка: 1. Какво представлява Сиофор® 1000 mg и за какво се използва 2. Преди да приемете Сиофор® 1000 mg 3. Как да приемате Сиофор® 1000 mg 4. Възможни нежелани реакции 5. Как да съхранявате Сиофор® 1000 mg 6. Допълнителна информация1. Какво представлява Сиофор® 1000 mg и за какво се използва Сиофор® 1000 mg е лекарство за лечение възрастни (захарен диабет тип 2). Сиофор® възрастни пациенти с диабет (захарен диабет тип 2 при възрастни); особено благоприятен ефект има при пациенти с наднормено тегло, при които само с диета или с физическа активност не може да се постигне задоволителен контрол на кръвната захар. Сиофор® 1000 mg може да се използва самостоятелно (монотерапия) или в кръвната захар или с инсулин. След неуспех от диета при пациенти с наднормено тегло и диабет (захарен диабет тип 2), при лечението с метформин като средство на първи избор е демонстрирало понижение на усложненията, свързани с диабета .2. Преди да приемете Сиофор® 1000 mg Не приемайте Сиофор® 1000 mg:Не трябва да прилагате Сиофор® 1000 mg в следните случаи: • свръхчувствителност към метформинов хидрохлорид или към някое от помощните вещества на Сиофор® 1000 mg; • повишена киселинност на кръвта при диабет (диабетна кетоацидоза), състояние, предшестващо кома (прекома); • бъбречна недостатъчност или нарушена бъбречна функция (бъбречна недостатъчност с повишени нива на креатинин в кръвта); • остри състояния, които водят до нарушение на бъбречната функция, например: - загуба на течности при продължително повръщане или тежка диария (дехидратация); - тежки инфекции; - циркулаторна недостатъчност (шок); • преди, по време и 48 часа след изследвания с вътресъдово приложение на йодсъдържащи контрастни материи; • остри или хронични заболявания, които могат да доведат до недостиг на кислород в тъканите (тъканна хипоксия), като например: - сърдечна недостатъчност или нарушена белодробна функция (дихателна недостатъчност); - прекаран наскоро инфаркт на миокарда; - циркулаторна недостатъчност (шок); • нарушена чернодробна функция, остро алкохолно отравяне, алкохолизъм; • кърмене.Обърнете специално внимание при употребата на Сиофор® 1000 mg при: Рискът от прекомерно натрупване на лекарственото вещество и от повишена киселинност на кръвта от лактат (лактатна ацидоза) се определя главно от бъбречната функция. Затова предварителното определяне на нормална бъбречна функция е задължително условие за започване на лечение със Сиофор® 1000 mg.Ето защо оценката на бъбречната Ви функция чрез определяне на нивата на серумния креатинин трябва да се повтаря на интервали поне веднъж в годината, дори и по-често. Ако серумният креатинин е на горната граница на нормата, оценката трябва да се извършва поне два до четири пъти годишно. Трябва да се отбележи, че не винаги нивата на серумния креатинин са показателни, особено при пациенти в напреднала възраст. Тогава за оценка на бъбречната функция преди началото на лечението се налага да се измери друг показател -клирънса на креатинина.Особено внимание се налага при състояния, за които може да се очаква промяна в бъбречната функция (напр. в началото на приложението на определени лекарства за лечение на високо кръвно налягане или на ревматологични заболявания). При изследвания с вътресъдово приложение на йод-съдържащи контрастни материи е налице риск от остра бъбречна недостатъчност. Ето защо Вие трябва да преустановите приложението на Сиофор® 1000 mg преди това изследване. Лечението може да започне отново два дни след изследването и то само след като се установи нормална бъбречна функция. Ако сте планиран за операция с обща анестезия, приложението на Сиофор® 1000 mg трябва да се преустанови два дни преди операцията. Лечението може да започне отново два дни след операцията и то само след като се установи нормална бъбречна функция. Информирайте Вашия лекар, ако сте болен от бактериална или вирусна инфекция (напр. грип, инфекция на дихателните пътища., инфекция на отделителната система).По време на лечението със Сиофор® 1000 mg продължавайте да спазвате диета и обърнете особено внимание на разпределението на приема на въглехидрати по време на деня. Ако сте с наднормено тегло, трябва да продължите да спазвате диетата за намаление на теглото под лекарско наблюдение.Приемът на големи количества алкохол е риск за проява на хипогликемия и лактатна ацидоза. Ето защо, по време на лечение със Сиофор® 1000 mg трябва да избягвате употреба на алкохол.Специални предупреждения В случай на нежелано натрупване, метформин може да предизвика или да улесни проявата на лактатна ацидоза -усложнение, което ако не се лекува може да доведе до животозастрашаващо състояние (напр. кома). Причина за лактатна ацидоза може да бъдат не само предозиране, но и неспазването на противопоказанията. Ето защо противопоказанията трябва стриктно да се спазват (вж. "Не приемайте Сиофор® 1000 mg"). Симптомите на започваща лактатна ацидоза може да приличат на нежеланите лекарствени реакции на метформин върху стомашно-чревния тракт: гадене, повръщане, диария, коремна болка. В рамките за няколко часа може да се прояви пълната клинична картина с мускулни болки и крампи, дълбоко шумно дишане и замъглено съзнание с кома. Това винаги налаганезабавно лечение в болнична обстановка.Прием на други лекарства Моля, информирайте Ващия лекар или фармацевт, ако в момента приемате други лекарства или наскоро сте прилагали други лекарства, дори и ако са без лекарско предписание. При продължително лечение със Сиофор® 1000 mg, както при започване на ново лечение, така и преустановяване на други лекарства, нивата на кръвната захар могат да се повлияят. Моля, информирайте Ващия лекар или фармацевт, ако в момента или наскоро сте приемали следните лекарства: кортикостероиди, определени лекарства за лечение на високо кръвно налягане (АСЕ-инхибитори), лекарства, които увеличават количеството отделена урина (диуретици), определени лекарства за лечение на бронхиална астма (бета-симпатикомиметици), йод-съдържащи контрастни материи и лекарства, съдържащи алкохол.Деца Поради липса на достатъчно опит, Сиофор® 1000 mg не трябва да се използва за лечение при деца.Напреднала възраст Тъй като в напреднала възраст често се наблюдава нарушена бъбречна функция, дозата на Сиофор® 1000 mg трябва да се определя в зависимост от бъбречната функция. Поради тази причина, Вашата бъбречна функция трябва редовно да се проследява от лекар.Прием на Сиофор® 1000 mg с храни и напитки По време на приложение на Сиофор® 1000 mg трябва да избягвате напитки и храни, съдържащи алкохол.Бременност и кърмене Бременност Пациентки с диабет, които са бременни или планират бременност, не трябва да приемат Сиофор® 1000 mg. В този случай за достигане на нормални нива на кръвната захар, трябва да се използва инсулин. Поради това навременно предупредете Вашия лекар, за да може той да промени лечението Ви на инсулин.Кърмене Не трябва да прилагате това лекарство по време на кърмене.Шофиране и работа с машини Лечението със Сиофор® 1000 mg само по себе си не води до прекомерно понижение на кръвната захар (хипогликемия) и поради това не оказва ефект върху способността за щофиране и работа с машини. Комбинираното лечение с инсулин или други лекарства, които понижават кръвната захар, може да доведе до прекомерно понижение на кръвната захар (хипогликемия) и да наруши Ващата способност за щофиране и работа с машини или работа без сигурна опора.3. Как да приемате Сиофор® 1000 mg Прилагайте Сиофор® 1000 mg винаги според предписанията на Вашия лекар. Моля, консултирайте се с Вашия лекар или фармацевт, ако не сте напълно сигурен. Дозировката на Сиофор® 1000 mg се определя от лекар и е индивидуална за всеки пациент, в зависимост от нивата на кръвната захар и редовно се проследява от лекар.Как може да разделите едиа таблетка Сиофор® 1000 mg Благодарение на нова форма на таблетката, Сиофор® 1000 mg позволява лесно и точно разделяне на филмираната таблетка. Филмираната таблетка може да се раздели по два начина: с две ръце, подобно на други таблетки или ако поставите таблетката с долната страна на твърда, равна повърхност и натиснете с палец отгоре. Ако филмираната таблетка се дели с цел по-лесно поглъщане, приемете двете половини непосредствено една след друга.Инструкции за дозиране Ако не е предписано друго от Вашия лекар, обичайната доза е: по принцип тази дозо ва форма е подходяща при необходимост от високи дози метформин. Обичайната доза е две таблетки Сиофор® 1000 mg на ден (еквивалентно на 2000 mg метформинов хидрохлорид). Максималната дневна доза е три таблетки Сиофор® 1000 mg на ден (еквивалентно на 3000 mg метформинов хидрохлорид). Таблетката се поглъща без да се дъвче, по време или след хранене, с достатъчно количество течност. При приложение на две или повече таблетки, приемът им трябва да бъде разпределен през деня, напр. по една филмирана таблетка след всяка закуска и вечеря. Моля, консултирайте се с Вашия лекар, ако имате чувството, че ефектът на Сиофор® 1000 mg е прекалено силен или слаб.Ако сте приели повече от необходимата доза Сиофор® 1000 mg Моля, уведомете незабавно Вашия лекар, ако сте приели по-голяма доза Сиофор® 1000 mg от обичайната. Предозирането със Сиофор® 1000 mg не води до прекомерно понижение на кръвната захара (хипогликемия), но може да доведе до риск от лактатна ацидоза (вж. "Специални предупреждения"). Ако сте пропуснали да приемете Сиофор® 1000 mg Ако сте пропуснали прием на Сиофор® 1000 mg, вземете обичайната доза при следващия прием и се постарайте да спазвате предписанието за бъдеще. В никакъв случай след пропуснат прием не компенсирайте с прием на повече таблетки.Ако сте спрели приема на Сиофор® 1000 mg Ако самостоятелно преустановите лечението със Сиофор® 1000 mg без да предупредите Вашия лекар, може да очаквате неконтролирано повишение на нивата на кръвната захар. Това след време ще доведе до проява на късните усложнения на диабета - увреждания на очите, бъбреците и съдовете.4. Възможни нежелани реакции Подобно на всички лекарства, Сиофор® 1 mg може да доведе до нежелани лекарствени реакции. Честотата на нежеланите лекарствени реакции се оценява по следния начин: Много чести При повече от 1 на 10 лекувани пациента Чести При по-малко от 1 на 10, но при повече от 1 на 100 лекувани пациента Нечести При по-малко от 1 на 100, но при повече от I на 1000 лекувани пациента Редки При по-малко от 1 на 1000, но при повече от 1 от 10 000 лекувани пациента Много редки При по-малко от 1 на 10 000 лекувани пациента, включително и изолирани случаиСтомашно-чревни нарушения - Много чести Гадене, повръщане и диария, коремна болка, загуба на апетит. Това обикновено се проявява в началото на лечението и спонтанно отшумява в повечето случаи. С цел да се избегнат тези оплаквания, препоръчва се Сиофор® 1000 mg да се приема по време или след хранене, дватри пъти дневно. Постепенното повишение на дозата също може да намали тези оплаквания. Ако оплакванията продължават дълго време се консултирайте с Вашия лекар. - Чести Метален вкусМетаболизъм и хранителни нарушения - Много редки Тежки метаболитни нарушения, поради проява на лактатна ацидоза. Признаци за това може да са повръщане и коремна болка, които могат да се съпътстват от мускулни болки и крампи или тежка обща отпадналост (вж. "Специални предупреждения"). При подозрение за лактатна ацидоза, моля, консултирайте се незабавно с Вашия лекар и преустановете приложението на Сиофор® 1000 mg.Нарушения от страна на кожата и подкожието - Много редки Зачервяване на кожата (лека еритема) при пациенти с лекарствена непоносимост.Информирайте Вашия лекар или фармацевт, ако забележите нежелани ефекти, които не са описани в тази листовка!5. Как да съхранявате Сиофор® 1000 mg Да се съхранява на място, недостъпно за деца! Не използвайте Сиофор® 1000 mg след срока на годност, отбелязан върху картонената опаковка. Срокът на годност отговаря на последния ден от посочения месец. Лекарствата не трябва да се изхвърлят в канализацията или в контейнера за домашни отпадъци. Попитайте Вашия фармацевт как да унищожите ненужните Ви лекарства. Тези мерки ще спомогнат за опазване на околната среда.6. Допълнителна информация Какво съдържа Сиофор® 1000 mg - Активното вещество е: метформинов хидрохлорид (metformin hydrochloride). Една филмирана таблетка съдържа 1000 mg метформинов хидрохлорид. - Другите съставки са: хипромелоза, повидон, магнезиев стеарат, макро гол 6000, титанов диоксид (Е 171).Как изглежда Сиофор® 1000 mg и какво съдържа опаковката Сиофор® 1000 mg е в опаковки по З0, 60, 90 или 120 филмирани таблетки.Притежател на разрешението за употреба и производител BERLIN-CHEMIE AG
Ревюта на клиенти
Добавете Коментар
Доставка
УСЛОВИЯ ЗА УПРАЖНЯВАНЕ НА ПРАВОТО НА ОТКАЗ И ПРАВОТО НА РЕКЛАМАЦИЯ ПРИ СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР ПРЕЗ ОНЛАЙН ПЛАТФОРМАТА vmclub.bg
(„Условия за отказ и рекламация“)
Чл. 1. (1) Настоящите Условия за упражняване на правото на отказ от и рекламация при сключен договор през Уебсайта се прилагат в отношенията между „МЕДИТРЕЙД 2012“ ЕООД с ЕИК 202121789 („Търговец“), и потребителите, направили поръчка на стоки през онлайн платформата vmclub.bg („Платформата“), както и отношенията между която и да е от Аптеките, посочени по-долу в тази алинея („Аптеката“) и потребителите, направили заявка за покупка на стоки от тази Аптеката посредством нейния интернет сайт в раздел „Аптека“ в Платформата. Настоящите Условия за отказ и рекламация се прилагат в отношенията с потребители, които имат качеството „потребител“ по смисъла на Закона за защита на потребителите (ЗЗП).
(2) „Потребител“ по смисъла на ЗЗП е всяко физическо лице, което придобива стоки или ползва услуги, които не са предназначени за извършване на търговска или професионална дейност, и всяко физическо лице, което като страна по договор по ЗЗП действа извън рамките на своята търговска или професионална дейност.
Право на отказ
Чл. 2. (1) Потребителят имат право, без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина, да се откаже от сключения във връзка с конкретна заявка индивидуален договор, като Търговецът/ съответната Аптека трябва да бъде уведомен за такъв отказ в писмена форма:
1. При договори за услуги – в 14-(четиринадесет-)дневен срок, считано от датата на сключване на договора;
2. В 14-(четиринадесет-)дневен срок, считано от датата на приемане на стоките от Потребителя или от трето лице, различно от превозвача/куриера и посочено от Потребителя, или:
а) когато Потребителят е поръчал повече от една стоки с една поръчка, които се доставят отделно, считано от датата, на която Потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от Потребителя, приеме последната стока;
б) при доставка на стока, която се състои от множество партиди или части, считано от датата, на която Потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от Потребителя, приеме последната партида или част;
в) при договори за редовна доставка на стоки, която се извършва през определен период от време, считано от датата, на която Потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от Потребителя, приеме първата стока;
(2) За да упражни правото си на отказ, Потребителят използва формуляра за упражняване правото на отказ от договора (Приложение 1 от настоящите Условия за отказ и рекламация, неразделна част от тях), който е наличен на: ........, или уведомява Търговеца/ съответната Аптека за своите име, адрес, телефонен номер и електронен адрес и за решението си да се откаже от договора с недвусмислено изявление по начина, посочени в чл. 3 от настоящите Условия за отказ и рекламация.
Чл.3. Изявлението за отказ по чл. 2, ал. 2 следва да бъде изпратено до Търговеца/ съответната Аптека по електронна поща на адрес: .........
Чл. 4. (1) При упражняване правото по чл. 2 Потребителят е длъжен да съхранява получените от Търговеца/ съответната Аптека стоки, да гарантира запазване на тяхното качество и да осигури безопасността им до връщането им на Търговеца/ съответната Аптека. Потребителят дължи връщане или изпращане на стоката на Търговеца/ съответната Аптека без неоправдано забавяне и във всички случаи не по-късно от 14 (четиринадесет) календарни дни от деня, в който е информирал Търговеца/ съответната Аптека за отказа си. Разходите за връщане на стоките се заплащат от Потребителя.
(2) При упражняване правото си на отказ Потребителят за връщането на стоките до Търговеца/ съответната Аптека има възможност да ползва услугата за транспорт, информация за която е публикувана в Платформата. Разходите за връщане на стоките чрез използването на тази услуга се заплащат от Потребителя, като информация за тяхната стойност е публикувана в съответната секция в Платформата.
Чл. 5. При упражняване на правото по чл. 2 Търговецът/ съответната Аптека възстановява всички плащания, които е получил от Потребителя, включително разходите за доставка (с изключение на допълнителни разходи, свързани с избран от Потребителя начин на доставка, различен от най-евтиния стандартен начин на доставка, предлаган от Търговеца/ съответната Аптека), без неоправдано забавяне и във всички случаи не по-късно от 14 (четиринадесет) дни считано от датата на получаване на отказа. Търговецът/ съответната Аптека може да задържи плащането, докато не получи стоките или докато Потребителят не представи доказателство, че е изпратил стоките обратно, в зависимост от това кое от двете се е случило по-рано.
Чл. 6. Търговецът/ съответната Аптека извършва възстановяването на плащанията, като използва същото платежно средство, използвано от Потребителя при първоначалната трансакция.
Чл. 7. Потребителят носи отговорност за намалената стойност на стоките, причинена от изпробването им, различно от необходимото, за да установи естеството, характеристиките и доброто им функциониране.
Чл. 8. Потребителят няма право на отказ от договора в следните случаи:
1. за доставка на стоки, представляващи лекарствени продукти по смисъла на чл. 234, ал. 5 от Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина;
2. за предоставяне на услуги, при които услугата е предоставена напълно, когато договорът предвижда задължение за Потребителя да плати, и изпълнението е започнало с изричното предварително съгласие и потвърждение на Потребителя, че знае, че ще загуби правото си на отказ, след като договорът бъде изпълнен изцяло от Търговеца;
3. за доставка на стоки или услуги, чиято цена зависи от колебанията на финансовия пазар, които не могат да бъдат контролирани от Търговеца/ Аптеката и които могат да настъпят по време на срока за упражняване правото на отказ;
4. за доставка на стоки, изработени по поръчка на потребителя или съобразно неговите индивидуални изисквания;
5. за доставка на стоки, които поради своето естество могат да влошат качеството си или имат кратък срок на годност;
6. за доставка на запечатани стоки, които са разпечатани след доставката им и не могат да бъдат върнати поради съображения, свързани с хигиената или защита на здравето;
7. за доставка на стоки, които след като са били доставени и поради естество им са се смесили с други стоки, от които не могат да бъдат отделени;
8. за доставка на алкохолни напитки, чиято цена е договорена при сключването на договора за продажба, при които доставката може да бъде извършена в срок не по-рано от 30 дни, считано от сключването на договора, и чиято действителна стойност зависи от колебанията на пазара, които не могат да бъдат контролирани от Търговеца;
7. за доставка на запечатани звукозаписи или видеозаписи или запечатан компютърен софтуер, които са разпечатани след доставката;
8. за доставка на вестници, периодични издания или списания с изключение на договори за абонамент за доставката на такива издания;
9. във всички други, предвидени от приложимото законодателство случаи.
Право на рекламация
Чл. 9. Потребителят има право на рекламация за всяко несъответствие на доставената от Търговеца/ съответната Аптека стока с договореното, когато след доставката или при първоначалния преглед или при съхранението, монтажа, изпитванията или експлоатацията са открити несъответствия със сключения индивидуален договора за продажба.
Чл. 10. Правото на рекламация на Потребителя съществува независимо дали Търговецът/ съответната Аптека е предоставил/а търговска гаранция за същата стока.
Чл. 11. При предявяване на рекламация за стока Потребителят може да претендира за възстановяване на заплатената продажна цена, за заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното за отбив от цената или за безплатно извършване на ремонт при условията и по реда на чл. 33 от Закона за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и за продажба на стоки (доколкото е приложимо).
Чл. 12. Потребителят може да предяви устно или писмено рекламацията пред Търговеца/ Аптеката. При упражняване на правото си на рекламация Потребителят използва формуляра за упражняване на право на рекламация (Приложение 2 от настоящите Условия за отказ и рекламация, неразделна част от тях), който е наличен на: ........
Чл. 13. При предявяване на рекламация Потребителят следва да посочи предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване, съответно размера на претендираната сума, и адрес за контакт, като задължително приложи/представи и документите, на които основава претенцията си – касова бележка и/или фактура; протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката с договореното; и други документи, установяващи претенцията по основание и размер.
Чл. 14. Рекламация на потребителска стока може да се предявява от Потребителя до 2 (две) години от доставката на стоката.
Чл. 15. Срокът по чл. 14 спира да тече през времето, необходимо за поправката на потребителската стока или за постигане на споразумение между Търговеца/ Аптеката и Потребителя за решаване на спор.
Чл. 16. Ако за съответната стока Търговецът/ Аптеката е предоставил/а търговска гаранция, чийто срок е по-дълъг от сроковете за предявяване на рекламация по чл. 14, рекламацията може да се предяви до изтичането на срока на търговската гаранция.
Чл. 17. Приемането на рекламации се извършва в работното време на Търговеца (10:00-15:00 ч.) в неговия офис на адрес [….].
Тези Условия за отказ и рекламация са утвърдени от управителя на „МЕДИТРЕЙД 2012“ ЕООД и са в сила от 01.11.2024 г.
Тези Условия за отказ и рекламация са неразделна част от ОБЩИТЕ УСЛОВИЯ ЗА ПОЛЗВАНЕ НА УСЛУГИТЕ, ДОСТЪПНИ ПРЕЗ ОНЛАЙН ПЛАТФОРМАТА vmclub.bg, достъпни на ………..
ПРИЛОЖЕНИЕ 1
СТАНДАРТЕН ФОРМУЛЯР ЗА УПРАЖНЯВНЕ ПРАВОТО НА ОТКАЗ ОТ ДОГОВОРА КЪМ ТЪРГОВЕЦА
(попълнете и изпратете настоящия формуляр единствено ако желаете да се откажете от договора)
(Приложение № 6 към чл. 47, ал. 1, т. 8 и чл. 52, ал. 2 и 4 от Закона за защита на потребителите)
– До „МЕДИТРЕЙД 2012“ ЕООД с ЕИК 202121789 (наричано по-долу за краткост „Търговец“) е дружество с ограничена отговорност, със седалище и адрес на управление: гр. Варна, п.к. 9020, р-н „Младост“, бул. „Република“ № 15, сграда на МЦ Младост, електронен пощенски адрес: [………]:
– С настоящото уведомявам, че се отказвам от сключения от мен договор за покупка на следните стоки
___________________________________________________________________________________________________________________________________
Заявка за покупка номер:
Поръчано на*/получено на* _____________________________
Име на потребителя/ите ______________________________
Адрес на потребителя/ите ___________________________
Подпис на потребителя/ите (само в случай, че настоящият формуляр е на хартия): _______________
Дата ___________________________
__________________________________________________________________
СТАНДАРТЕН ФОРМУЛЯР ЗА УПРАЖНЯВНЕ ПРАВОТО НА ОТКАЗ ОТ ДОГОВОРА КЪМ АПТЕКА
(попълнете и изпратете настоящия формуляр единствено ако желаете да се откажете от договора)
(Приложение № 6 към чл. 47, ал. 1, т. 8 и чл. 52, ал. 2 и 4 от Закона за защита на потребителите)
– До „Варнафарма-М“ ООД с ЕИК 103789484, дружество с ограничена отговорност, със седалище и адрес на управление: гр. София, п.к. 1839, район „Кремиковци“, м-ст „Япаджа“ №6. Адрес на аптека: гр. Варна, бул. „Република“, Медицински комплекс „Младост“ с разрешение за търговия на дребно с лекарствени продукти 4189-3 от 12.09.2013 г. и ръководител Силвия Василева Вълкова. ИЛИ
- До ……………………
ИЛИ
- До ……………………………
(Моля запазете информацията за Аптеката, към която упражнявате своето право на отказ и изтрийте информацията за другите аптеки.)
– С настоящото уведомявам, че се отказвам от сключения от мен договор за покупка на следните стоки
___________________________________________________________________________________________________________________________________
Заявка за покупка номер: Поръчано на*/получено на* _____________________________
Име на потребителя/ите ______________________________
Адрес на потребителя/ите ___________________________
Подпис на потребителя/ите (само в случай, че настоящият формуляр е на хартия): _______________
Дата ___________________________
__________________________________________________________________
ФОРМУЛЯР ЗА ПРЕДЯВЯВАНЕ НА РЕКЛАМАЦИЯ
ДО „МЕДИТРЕЙД 2012“ ЕООД, ЕИК 202121789, със седалище и адрес на управление: гр. Варна, п.к. 9020, р-н „Младост“, бул. „Република“ № 15, имейл: ________________________. / , в качеството му на упълномощено от Аптека ______________________ лице.
/ наименование на аптечното дружество и информация за адрес на Аптеката /
Аз, долуподписаният ________________________________________________________________________
/ имена /
Предявявам рекламация за следната стока: _____________________________________________________
/ наименование на артикула /
Закупена с поръчка № ____________ от __.__.____ г. на стойност ___________.
Причина за предявяване на рекламация:
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Предпочитан начин за удовлетворяване на рекламацията:
Към настоящия формуляр прилагам:
1. касова бележка, фактура или документ, удостоверяващ плащането;
2. снимки, протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката, в т.ч. на стоката, съдържаща цифрови елементи;
3. други документи, установяващи претенцията по основание и размер: __________________________________________________________________________________________
С полагане на подписа си върху настоящия формуляр и неговото изпращане потвърждавам, че предоставените снимки на документите, които прилагам, са верни с оригинала и мога да предоставя оригиналите при поискване, за целите на удостоверяване на закупуването на стока, както и твърдяното от мен несъответствие.
Дата: ________________ Подпис: ________________
(„Условия за отказ и рекламация“)
Чл. 1. (1) Настоящите Условия за упражняване на правото на отказ от и рекламация при сключен договор през Уебсайта се прилагат в отношенията между „МЕДИТРЕЙД 2012“ ЕООД с ЕИК 202121789 („Търговец“), и потребителите, направили поръчка на стоки през онлайн платформата vmclub.bg („Платформата“), както и отношенията между която и да е от Аптеките, посочени по-долу в тази алинея („Аптеката“) и потребителите, направили заявка за покупка на стоки от тази Аптеката посредством нейния интернет сайт в раздел „Аптека“ в Платформата. Настоящите Условия за отказ и рекламация се прилагат в отношенията с потребители, които имат качеството „потребител“ по смисъла на Закона за защита на потребителите (ЗЗП).
Аптека | Адрес на аптеката |
„Варнафарма-М“ ООД с ЕИК 103789484, дружество с ограничена отговорност, със седалище и адрес на управление: гр. София, п.к. 1839, район „Кремиковци“, м-ст „Япаджа“ №6 („Аптека/та") | гр. Варна, бул. „Република“, Медицински комплекс „Младост“ с разрешение за търговия на дребно с лекарствени продукти 4189-3 от 12.09.2013 г. и ръководител Силвия Василева Вълкова |
(2) „Потребител“ по смисъла на ЗЗП е всяко физическо лице, което придобива стоки или ползва услуги, които не са предназначени за извършване на търговска или професионална дейност, и всяко физическо лице, което като страна по договор по ЗЗП действа извън рамките на своята търговска или професионална дейност.
Право на отказ
Чл. 2. (1) Потребителят имат право, без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина, да се откаже от сключения във връзка с конкретна заявка индивидуален договор, като Търговецът/ съответната Аптека трябва да бъде уведомен за такъв отказ в писмена форма:
1. При договори за услуги – в 14-(четиринадесет-)дневен срок, считано от датата на сключване на договора;
2. В 14-(четиринадесет-)дневен срок, считано от датата на приемане на стоките от Потребителя или от трето лице, различно от превозвача/куриера и посочено от Потребителя, или:
а) когато Потребителят е поръчал повече от една стоки с една поръчка, които се доставят отделно, считано от датата, на която Потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от Потребителя, приеме последната стока;
б) при доставка на стока, която се състои от множество партиди или части, считано от датата, на която Потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от Потребителя, приеме последната партида или част;
в) при договори за редовна доставка на стоки, която се извършва през определен период от време, считано от датата, на която Потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от Потребителя, приеме първата стока;
(2) За да упражни правото си на отказ, Потребителят използва формуляра за упражняване правото на отказ от договора (Приложение 1 от настоящите Условия за отказ и рекламация, неразделна част от тях), който е наличен на: ........, или уведомява Търговеца/ съответната Аптека за своите име, адрес, телефонен номер и електронен адрес и за решението си да се откаже от договора с недвусмислено изявление по начина, посочени в чл. 3 от настоящите Условия за отказ и рекламация.
Чл.3. Изявлението за отказ по чл. 2, ал. 2 следва да бъде изпратено до Търговеца/ съответната Аптека по електронна поща на адрес: .........
Чл. 4. (1) При упражняване правото по чл. 2 Потребителят е длъжен да съхранява получените от Търговеца/ съответната Аптека стоки, да гарантира запазване на тяхното качество и да осигури безопасността им до връщането им на Търговеца/ съответната Аптека. Потребителят дължи връщане или изпращане на стоката на Търговеца/ съответната Аптека без неоправдано забавяне и във всички случаи не по-късно от 14 (четиринадесет) календарни дни от деня, в който е информирал Търговеца/ съответната Аптека за отказа си. Разходите за връщане на стоките се заплащат от Потребителя.
(2) При упражняване правото си на отказ Потребителят за връщането на стоките до Търговеца/ съответната Аптека има възможност да ползва услугата за транспорт, информация за която е публикувана в Платформата. Разходите за връщане на стоките чрез използването на тази услуга се заплащат от Потребителя, като информация за тяхната стойност е публикувана в съответната секция в Платформата.
Чл. 5. При упражняване на правото по чл. 2 Търговецът/ съответната Аптека възстановява всички плащания, които е получил от Потребителя, включително разходите за доставка (с изключение на допълнителни разходи, свързани с избран от Потребителя начин на доставка, различен от най-евтиния стандартен начин на доставка, предлаган от Търговеца/ съответната Аптека), без неоправдано забавяне и във всички случаи не по-късно от 14 (четиринадесет) дни считано от датата на получаване на отказа. Търговецът/ съответната Аптека може да задържи плащането, докато не получи стоките или докато Потребителят не представи доказателство, че е изпратил стоките обратно, в зависимост от това кое от двете се е случило по-рано.
Чл. 6. Търговецът/ съответната Аптека извършва възстановяването на плащанията, като използва същото платежно средство, използвано от Потребителя при първоначалната трансакция.
Чл. 7. Потребителят носи отговорност за намалената стойност на стоките, причинена от изпробването им, различно от необходимото, за да установи естеството, характеристиките и доброто им функциониране.
Чл. 8. Потребителят няма право на отказ от договора в следните случаи:
1. за доставка на стоки, представляващи лекарствени продукти по смисъла на чл. 234, ал. 5 от Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина;
2. за предоставяне на услуги, при които услугата е предоставена напълно, когато договорът предвижда задължение за Потребителя да плати, и изпълнението е започнало с изричното предварително съгласие и потвърждение на Потребителя, че знае, че ще загуби правото си на отказ, след като договорът бъде изпълнен изцяло от Търговеца;
3. за доставка на стоки или услуги, чиято цена зависи от колебанията на финансовия пазар, които не могат да бъдат контролирани от Търговеца/ Аптеката и които могат да настъпят по време на срока за упражняване правото на отказ;
4. за доставка на стоки, изработени по поръчка на потребителя или съобразно неговите индивидуални изисквания;
5. за доставка на стоки, които поради своето естество могат да влошат качеството си или имат кратък срок на годност;
6. за доставка на запечатани стоки, които са разпечатани след доставката им и не могат да бъдат върнати поради съображения, свързани с хигиената или защита на здравето;
7. за доставка на стоки, които след като са били доставени и поради естество им са се смесили с други стоки, от които не могат да бъдат отделени;
8. за доставка на алкохолни напитки, чиято цена е договорена при сключването на договора за продажба, при които доставката може да бъде извършена в срок не по-рано от 30 дни, считано от сключването на договора, и чиято действителна стойност зависи от колебанията на пазара, които не могат да бъдат контролирани от Търговеца;
7. за доставка на запечатани звукозаписи или видеозаписи или запечатан компютърен софтуер, които са разпечатани след доставката;
8. за доставка на вестници, периодични издания или списания с изключение на договори за абонамент за доставката на такива издания;
9. във всички други, предвидени от приложимото законодателство случаи.
Право на рекламация
Чл. 9. Потребителят има право на рекламация за всяко несъответствие на доставената от Търговеца/ съответната Аптека стока с договореното, когато след доставката или при първоначалния преглед или при съхранението, монтажа, изпитванията или експлоатацията са открити несъответствия със сключения индивидуален договора за продажба.
Чл. 10. Правото на рекламация на Потребителя съществува независимо дали Търговецът/ съответната Аптека е предоставил/а търговска гаранция за същата стока.
Чл. 11. При предявяване на рекламация за стока Потребителят може да претендира за възстановяване на заплатената продажна цена, за заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното за отбив от цената или за безплатно извършване на ремонт при условията и по реда на чл. 33 от Закона за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и за продажба на стоки (доколкото е приложимо).
Чл. 12. Потребителят може да предяви устно или писмено рекламацията пред Търговеца/ Аптеката. При упражняване на правото си на рекламация Потребителят използва формуляра за упражняване на право на рекламация (Приложение 2 от настоящите Условия за отказ и рекламация, неразделна част от тях), който е наличен на: ........
Чл. 13. При предявяване на рекламация Потребителят следва да посочи предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване, съответно размера на претендираната сума, и адрес за контакт, като задължително приложи/представи и документите, на които основава претенцията си – касова бележка и/или фактура; протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката с договореното; и други документи, установяващи претенцията по основание и размер.
Чл. 14. Рекламация на потребителска стока може да се предявява от Потребителя до 2 (две) години от доставката на стоката.
Чл. 15. Срокът по чл. 14 спира да тече през времето, необходимо за поправката на потребителската стока или за постигане на споразумение между Търговеца/ Аптеката и Потребителя за решаване на спор.
Чл. 16. Ако за съответната стока Търговецът/ Аптеката е предоставил/а търговска гаранция, чийто срок е по-дълъг от сроковете за предявяване на рекламация по чл. 14, рекламацията може да се предяви до изтичането на срока на търговската гаранция.
Чл. 17. Приемането на рекламации се извършва в работното време на Търговеца (10:00-15:00 ч.) в неговия офис на адрес [….].
Тези Условия за отказ и рекламация са утвърдени от управителя на „МЕДИТРЕЙД 2012“ ЕООД и са в сила от 01.11.2024 г.
Тези Условия за отказ и рекламация са неразделна част от ОБЩИТЕ УСЛОВИЯ ЗА ПОЛЗВАНЕ НА УСЛУГИТЕ, ДОСТЪПНИ ПРЕЗ ОНЛАЙН ПЛАТФОРМАТА vmclub.bg, достъпни на ………..
ПРИЛОЖЕНИЕ 1
СТАНДАРТЕН ФОРМУЛЯР ЗА УПРАЖНЯВНЕ ПРАВОТО НА ОТКАЗ ОТ ДОГОВОРА КЪМ ТЪРГОВЕЦА
(попълнете и изпратете настоящия формуляр единствено ако желаете да се откажете от договора)
(Приложение № 6 към чл. 47, ал. 1, т. 8 и чл. 52, ал. 2 и 4 от Закона за защита на потребителите)
– До „МЕДИТРЕЙД 2012“ ЕООД с ЕИК 202121789 (наричано по-долу за краткост „Търговец“) е дружество с ограничена отговорност, със седалище и адрес на управление: гр. Варна, п.к. 9020, р-н „Младост“, бул. „Република“ № 15, сграда на МЦ Младост, електронен пощенски адрес: [………]:
– С настоящото уведомявам, че се отказвам от сключения от мен договор за покупка на следните стоки
___________________________________________________________________________________________________________________________________
Заявка за покупка номер:
Поръчано на*/получено на* _____________________________
Име на потребителя/ите ______________________________
Адрес на потребителя/ите ___________________________
Подпис на потребителя/ите (само в случай, че настоящият формуляр е на хартия): _______________
Дата ___________________________
__________________________________________________________________
СТАНДАРТЕН ФОРМУЛЯР ЗА УПРАЖНЯВНЕ ПРАВОТО НА ОТКАЗ ОТ ДОГОВОРА КЪМ АПТЕКА
(попълнете и изпратете настоящия формуляр единствено ако желаете да се откажете от договора)
(Приложение № 6 към чл. 47, ал. 1, т. 8 и чл. 52, ал. 2 и 4 от Закона за защита на потребителите)
– До „Варнафарма-М“ ООД с ЕИК 103789484, дружество с ограничена отговорност, със седалище и адрес на управление: гр. София, п.к. 1839, район „Кремиковци“, м-ст „Япаджа“ №6. Адрес на аптека: гр. Варна, бул. „Република“, Медицински комплекс „Младост“ с разрешение за търговия на дребно с лекарствени продукти 4189-3 от 12.09.2013 г. и ръководител Силвия Василева Вълкова. ИЛИ
- До ……………………
ИЛИ
- До ……………………………
(Моля запазете информацията за Аптеката, към която упражнявате своето право на отказ и изтрийте информацията за другите аптеки.)
– С настоящото уведомявам, че се отказвам от сключения от мен договор за покупка на следните стоки
___________________________________________________________________________________________________________________________________
Заявка за покупка номер: Поръчано на*/получено на* _____________________________
Име на потребителя/ите ______________________________
Адрес на потребителя/ите ___________________________
Подпис на потребителя/ите (само в случай, че настоящият формуляр е на хартия): _______________
Дата ___________________________
__________________________________________________________________
ФОРМУЛЯР ЗА ПРЕДЯВЯВАНЕ НА РЕКЛАМАЦИЯ
ДО „МЕДИТРЕЙД 2012“ ЕООД, ЕИК 202121789, със седалище и адрес на управление: гр. Варна, п.к. 9020, р-н „Младост“, бул. „Република“ № 15, имейл: ________________________. / , в качеството му на упълномощено от Аптека ______________________ лице.
/ наименование на аптечното дружество и информация за адрес на Аптеката /
Аз, долуподписаният ________________________________________________________________________
/ имена /
Предявявам рекламация за следната стока: _____________________________________________________
/ наименование на артикула /
Закупена с поръчка № ____________ от __.__.____ г. на стойност ___________.
Причина за предявяване на рекламация:
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Предпочитан начин за удовлетворяване на рекламацията:
- Привеждане на стоката в съответствие или замяна.
- Пропорционално намаляване на цената – претендирана сума ____________.
- Разваляне на договора за продажба и възстановяване на заплатени по него суми.
Към настоящия формуляр прилагам:
1. касова бележка, фактура или документ, удостоверяващ плащането;
2. снимки, протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката, в т.ч. на стоката, съдържаща цифрови елементи;
3. други документи, установяващи претенцията по основание и размер: __________________________________________________________________________________________
С полагане на подписа си върху настоящия формуляр и неговото изпращане потвърждавам, че предоставените снимки на документите, които прилагам, са верни с оригинала и мога да предоставя оригиналите при поискване, за целите на удостоверяване на закупуването на стока, както и твърдяното от мен несъответствие.
Дата: ________________ Подпис: ________________
Моля, попълнете настоящия фомруляр, прикачете снимки на документите, които прилагате към него и го изпратете на следния имейл адрес: _____________________