КСИЛОРИН спрей 0.055% 18мл
2577 точки

Провери за наличност в Аптека

Консултации по телефон от 10:00 ч. до 17:00 ч.
Tелефон за информация за артикула - 0878 878 476
МАРИМЕР СПРЕЙ ЗА НОС 100мл
МИЛИАН СПРЕЙ ЗА НОС 20мл
НАЗОПРЕС спрей за нос 20мл
КСИЛОРИН спрей за нос, разтвор 18 мл
Листовка: информация за потребителя
Ксилорин 0,055 % спрей за нос, разтвор
Xylorhin 0,055 % nasal spray, solution
Ксилометазолин (Xylometazoline)
Прочетете внимателно цялата листовка, преди да започнете да използвате това лекарство, тъй като тя съдържа важна за Вас информация.
Винаги използвайте това лекарство точно както е описано в тази листовка или както Ви е казал Вашият лекар или фармацевт.
Запазете тази листовка. Може да се наложи да я прочетете отново.
Ако се нуждаете от допълнителна информация или съвет, попитайте Вашия фармацевт.
Ако получите някакви нежелани лекарствени реакции, уведомете Вашия лекар или фармацевт. Това включва, и всички възможни нежелани реакции, неописани в тази листовка. Вижте точка. 4.
Ако след 5 до 7 дни не се чувствате по-добре или състоянието Ви се влоши, трябва да потърсите лекарска помощ.
Какво съдържа тази листовка:
1. Какво представлява Ксилорин и за какво се използва
2. Какво трябва да знаете преди да използвате Ксилорин
3. Как да използвате Ксилорин
4. Възможни нежелани реакции
5. Как да съхранявате Ксилорин
6. Съдържание на опаковката и допълнителна информация
1. Какво представлява Ксилорин и за какво се използва
Ксилорин спрей за нос се използва за облекчаване на симптоми, съпътстващи възпаление на носа и синусите.
Активното вещество ксилометазолин принадлежи към група лекарства, наречени симпатомиметици. Тя предизвиква стесняване на малките артериални съдове в носната кухина и така намалява проявите на възпалението - отока и зачервяването на носната лигавица. По този начин се подобрява проходимостта на носните ходове, улеснява се дишането и се намалява количеството на носната секреция. Ефектът се проявява 5-10 минути след приложение и трае около 5-6 часа.
2. Какво трябва да знаете преди да използвате Ксилорин
Не използвайте Ксилорин:
ако сте алергични към ксилометазолин или към някоя от останалите съставки на това лекарство (изброени в точка 6);
ако сте алергични към лекарства от групата на симпатикомиметиците;
ако имате сухо възпаление на носната лигавица (атрофичен ринит);
след операции на главния или гръбначния мозък;
ако приемате трициклични антидепресанти или МАО инхибитори;
ако имате повишено вътреочно налягане (тесноъгълна глаукома);
ако имате атрофичен ринит или сух атрофичен ринит;
при деца под 6 години;
Предупреждения и предпазни мерки
ако имате сърдечно-съдови проблеми (например исхемична болест на сърцето, повишено кръвно налягане, синдром на удължен QT интервал);
ако страдате от нарушена функция на щитовидната жлеза;
ако имате диабет;
ако имате противопоказания за употребата на лекарства от групата на симпатикомиметиците.
Други лекарства и Ксилорин
Информирайте Вашия лекар, ако приемате, наскоро сте приемали или е възможна да приемате други лекарства, включително такива, отпускани без рецепта.
Едновременното приложение на ксилометазолин с трициклични антидепресанти (амитриптилин, имипрамин) води до повишаване на кръвното налягане. Ксилорин не трябва да се прилага заедно с МАО инхибитори. Продуктът трябва да се използва с повишено внимание, ако имате феохромоцитом (невроендокринен тумор) или хипертрофия на простатата,
Ксилорин може да промени ефекта на някои бета-блокери.
Бременност, кърмене и фертилитет
Ако сте бременна или кърмите, смятате, че може да сте бременна или планирате бременност, посъветвайте се с Вашия лекар или фармацевт преди употребата на това лекарство. Ксилорин не трябва да се прилага по време на бременност, тъй като не са известни ефектите на лекарството върху плода.
Ксилорин не трябва да се използва при кърмачки, тъй като не е известно дали преминава в кърмата.
Шофиране и работа с машини
Ксилорин може да причини преходни зрителни нарушения. Пациентите трябва да бъдат посъветвани да не шофират или да работят с машини, ако са засегнати от преходни зрителни нарушения.
При продължително приложение и във високи дози Ксилорин може да повлияе сърдечно-съдовата система и това да доведе до нарушаване на способността за шофиране и работа с машини.
Този лекарствен продукт съдържа 0,02 mg бензалкониев хлорид във всяко впръскване. Бензалкониевият хлорид може да причини раздразнение или подуване на носа, особено, ако се използва за продължителен период от време.
3. Как да използвате Ксилорин
Винаги използвайте това лекарство точно, както Ви е казал Вашият лекар. Ако не сте сигурни в нещо, попитайте Вашия лекар.
Препоръчителната доза на лекарството при възрастни и деца над 6 години е по 1 до 2 впръсквания във всяка ноздра на всеки 8 часа в продължение на 3 до 5 дни.
Максимална дневна доза: не повече от 3 приема (6 впръсквания) във всяка ноздра на ден.
Препоръчителната дневна доза или определеният брой дози не трябва да се превишава.
Ксилорин не трябва да се прилага за повече от 5 до 7 дни, освен ако Вашият лекар не е предписал друго.
Ако симптомите се влошават или продължават по време на употребата на този лекарствен продукт, трябва да се консултирате с лекар или квалифициран медицински специалист.
Указания за употреба:
1. Носните ходове трябва да бъдат чисти преди приложение на лекарството.
2. Свалете капачката.
3. Флаконът трябва да бъде разположен вертикално, с апликатора за нос насочен нагоре.
4. Поставете върха на апликатора в едната ноздра и го натиснете.
При приложение на лекарството се препоръчва очите и устата да бъдат затворени.
Опаковка трябва да се използва само от един човек, за да се намали рискът от бактериално замърсяване.
Ако сте приложили повече от необходимата доза Ксилорин
Ако сте приложили повече от необходимата доза или случайно сте погълнали Ксилорин, или ако някой друг от обкръжението ви (особено деца) е приел от продукта по погрешка, незабавно се свържете с Вашия лекар или фармацевт.
Случайното предозиране, особено при деца, може да доведе до нарушение в зрителната острота, главоболие, унесеност, нервна възбуда, нарушен сърдечен ритъм и безсъние.
Ако сте пропуснали да използвате Ксилорин
Не вземайте двойна доза, за да компенсирате пропуснатата
Ако сте спрели употребата на Ксилорин
Повторен курс на лечение трябва да се провежда само в случай, че лечението е прекъснато за няколко дни. Винаги се консултирайте с лекар за продължителността на употреба при деца.
4. Възможни нежелани реакции
Както всички лекарства, това лекарство може да предизвика нежелани реакции, въпреки че не всеки ги получава.
Редки (при повече от 1 на 10 000 и по-малко от 1 на 1 000 пациенти) може да се появят системна алергична реакция, ускорен сърдечен ритъм, ритъмни нарушения, зрителни смущения, нарушения на съня, дразнене и сърбеж в носа, чувство за сухота в носа и кихане.
С неизвестна честота (от наличните данни не може да бъде направена оценка) може да се появи световъртеж, гадене.
Консултирайте се с лекар, ако се появят следните нежелани реакции: главоболие, нарушение на зрението, безсъние, сърцебиене, аритмии или обща алергична реакция.
Продължителното и често приложение на Ксилорин може да причини трудно за лечение временно увреждане на носната лигавица с образуване на корички, наречено медикаментозен ринит. По-честата или продължителна употреба на лекарството може да доведе и до увеличаване на отока на носната лигавица (реактивна хиперемия).
Ако получите някакви нежелани лекарствени реакции, уведомете Вашия лекар или фармацевт. Това включва и всички възможни нежелани реакции, неописани в тази листовка.
Съобщаване на нежелани реакции
Ако получите някакви нежелани лекарствени реакции, уведомете Вашия лекар или фармацевт. Това включва всички възможни неописани в тази листовка нежелани реакции. Можете също да съобщите нежелани реакции директно чрез националната система за съобщаване, Изпълнителна агенция по лекарствата ул. "Дамян Груев" № 8, 1303 София, тел.: +35 928903417, уебсайт: www.bda.bg. Като съобщавате нежелани реакции, можете да дадете своя принос за получаване на повече информация относно безопасността на това лекарство.
5. Как да съхранявате Ксилорин
Да се съхранява на място, недостъпно за деца.
Не използвайте това лекарство след срока на годност, отбелязан върху етикета или картонената опаковка. Срокът на годност отговаря на последния ден от посочения месец.
Ксилорин спрей за нос трябва да се използва в рамките на 2 месеца след първото приложение.
Лекарството трябва да се съхранява на температура под 25 °С, да се пази от директна слънчева светлина и да не се замразява.
Флаконът не трябва да се разглобява.
Не изхвърляйте лекарствата в канализацията или в контейнера за домашни отпадъци. Попитайте Вашия фармацевт как да изхвърляте лекарствата, които вече не използвате. Тези мерки ще спомогнат за опазване на околната среда.
6. Съдържание на опаковката е допълнителна информация
Какво съдържа Ксилорин
Активното вещество е ксилометазолин под формата на ксилометазолинов хидрохлорид.
Другите съставки са натриев ацетат безводен, оцетна киселина, натриев хлорид, бензалкониев хлорид и пречистена вода.
Как изглежда Ксилорин и какво съдържа опаковката
Ксилорин е спрей за нос. Предлага се в картонени кутии, съдържащи стъклени флакони с дозираща помпа и апликатор за нос с капачка. В един флакон има 18 ml от лекарството, което се разпределя в около 200 дози (впръсквания).
Добавете Коментар
Доставка
(„Условия за отказ и рекламация“)
Чл. 1. (1) Настоящите Условия за упражняване на правото на отказ от и рекламация при сключен договор през Уебсайта се прилагат в отношенията между „МЕДИТРЕЙД 2012“ ЕООД с ЕИК 202121789 („Търговец“), и потребителите, направили поръчка на стоки през онлайн платформата vmclub.bg („Платформата“), както и отношенията между която и да е от Аптеките, посочени по-долу в тази алинея („Аптеката“) и потребителите, направили заявка за покупка на стоки от тази Аптеката посредством нейния интернет сайт в раздел „Аптека“ в Платформата. Настоящите Условия за отказ и рекламация се прилагат в отношенията с потребители, които имат качеството „потребител“ по смисъла на Закона за защита на потребителите (ЗЗП).
Аптека | Адрес на аптеката |
„Варнафарма-М“ ООД с ЕИК 103789484, дружество с ограничена отговорност, със седалище и адрес на управление: гр. София, п.к. 1839, район „Кремиковци“, м-ст „Япаджа“ №6 („Аптека/та") | гр. Варна, бул. „Република“, Медицински комплекс „Младост“ с разрешение за търговия на дребно с лекарствени продукти 4189-3 от 12.09.2013 г. и ръководител Силвия Василева Вълкова |
(2) „Потребител“ по смисъла на ЗЗП е всяко физическо лице, което придобива стоки или ползва услуги, които не са предназначени за извършване на търговска или професионална дейност, и всяко физическо лице, което като страна по договор по ЗЗП действа извън рамките на своята търговска или професионална дейност.
Право на отказ
Чл. 2. (1) Потребителят имат право, без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина, да се откаже от сключения във връзка с конкретна заявка индивидуален договор, като Търговецът/ съответната Аптека трябва да бъде уведомен за такъв отказ в писмена форма:
1. При договори за услуги – в 14-(четиринадесет-)дневен срок, считано от датата на сключване на договора;
2. В 14-(четиринадесет-)дневен срок, считано от датата на приемане на стоките от Потребителя или от трето лице, различно от превозвача/куриера и посочено от Потребителя, или:
а) когато Потребителят е поръчал повече от една стоки с една поръчка, които се доставят отделно, считано от датата, на която Потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от Потребителя, приеме последната стока;
б) при доставка на стока, която се състои от множество партиди или части, считано от датата, на която Потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от Потребителя, приеме последната партида или част;
в) при договори за редовна доставка на стоки, която се извършва през определен период от време, считано от датата, на която Потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от Потребителя, приеме първата стока;
(2) За да упражни правото си на отказ, Потребителят използва формуляра за упражняване правото на отказ от договора (Приложение 1 от настоящите Условия за отказ и рекламация, неразделна част от тях), който е наличен на: ........, или уведомява Търговеца/ съответната Аптека за своите име, адрес, телефонен номер и електронен адрес и за решението си да се откаже от договора с недвусмислено изявление по начина, посочени в чл. 3 от настоящите Условия за отказ и рекламация.
Чл.3. Изявлението за отказ по чл. 2, ал. 2 следва да бъде изпратено до Търговеца/ съответната Аптека по електронна поща на адрес: .........
Чл. 4. (1) При упражняване правото по чл. 2 Потребителят е длъжен да съхранява получените от Търговеца/ съответната Аптека стоки, да гарантира запазване на тяхното качество и да осигури безопасността им до връщането им на Търговеца/ съответната Аптека. Потребителят дължи връщане или изпращане на стоката на Търговеца/ съответната Аптека без неоправдано забавяне и във всички случаи не по-късно от 14 (четиринадесет) календарни дни от деня, в който е информирал Търговеца/ съответната Аптека за отказа си. Разходите за връщане на стоките се заплащат от Потребителя.
(2) При упражняване правото си на отказ Потребителят за връщането на стоките до Търговеца/ съответната Аптека има възможност да ползва услугата за транспорт, информация за която е публикувана в Платформата. Разходите за връщане на стоките чрез използването на тази услуга се заплащат от Потребителя, като информация за тяхната стойност е публикувана в съответната секция в Платформата.
Чл. 5. При упражняване на правото по чл. 2 Търговецът/ съответната Аптека възстановява всички плащания, които е получил от Потребителя, включително разходите за доставка (с изключение на допълнителни разходи, свързани с избран от Потребителя начин на доставка, различен от най-евтиния стандартен начин на доставка, предлаган от Търговеца/ съответната Аптека), без неоправдано забавяне и във всички случаи не по-късно от 14 (четиринадесет) дни считано от датата на получаване на отказа. Търговецът/ съответната Аптека може да задържи плащането, докато не получи стоките или докато Потребителят не представи доказателство, че е изпратил стоките обратно, в зависимост от това кое от двете се е случило по-рано.
Чл. 6. Търговецът/ съответната Аптека извършва възстановяването на плащанията, като използва същото платежно средство, използвано от Потребителя при първоначалната трансакция.
Чл. 7. Потребителят носи отговорност за намалената стойност на стоките, причинена от изпробването им, различно от необходимото, за да установи естеството, характеристиките и доброто им функциониране.
Чл. 8. Потребителят няма право на отказ от договора в следните случаи:
1. за доставка на стоки, представляващи лекарствени продукти по смисъла на чл. 234, ал. 5 от Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина;
2. за предоставяне на услуги, при които услугата е предоставена напълно, когато договорът предвижда задължение за Потребителя да плати, и изпълнението е започнало с изричното предварително съгласие и потвърждение на Потребителя, че знае, че ще загуби правото си на отказ, след като договорът бъде изпълнен изцяло от Търговеца;
3. за доставка на стоки или услуги, чиято цена зависи от колебанията на финансовия пазар, които не могат да бъдат контролирани от Търговеца/ Аптеката и които могат да настъпят по време на срока за упражняване правото на отказ;
4. за доставка на стоки, изработени по поръчка на потребителя или съобразно неговите индивидуални изисквания;
5. за доставка на стоки, които поради своето естество могат да влошат качеството си или имат кратък срок на годност;
6. за доставка на запечатани стоки, които са разпечатани след доставката им и не могат да бъдат върнати поради съображения, свързани с хигиената или защита на здравето;
7. за доставка на стоки, които след като са били доставени и поради естество им са се смесили с други стоки, от които не могат да бъдат отделени;
8. за доставка на алкохолни напитки, чиято цена е договорена при сключването на договора за продажба, при които доставката може да бъде извършена в срок не по-рано от 30 дни, считано от сключването на договора, и чиято действителна стойност зависи от колебанията на пазара, които не могат да бъдат контролирани от Търговеца;
7. за доставка на запечатани звукозаписи или видеозаписи или запечатан компютърен софтуер, които са разпечатани след доставката;
8. за доставка на вестници, периодични издания или списания с изключение на договори за абонамент за доставката на такива издания;
9. във всички други, предвидени от приложимото законодателство случаи.
Право на рекламация
Чл. 9. Потребителят има право на рекламация за всяко несъответствие на доставената от Търговеца/ съответната Аптека стока с договореното, когато след доставката или при първоначалния преглед или при съхранението, монтажа, изпитванията или експлоатацията са открити несъответствия със сключения индивидуален договора за продажба.
Чл. 10. Правото на рекламация на Потребителя съществува независимо дали Търговецът/ съответната Аптека е предоставил/а търговска гаранция за същата стока.
Чл. 11. При предявяване на рекламация за стока Потребителят може да претендира за възстановяване на заплатената продажна цена, за заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното за отбив от цената или за безплатно извършване на ремонт при условията и по реда на чл. 33 от Закона за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и за продажба на стоки (доколкото е приложимо).
Чл. 12. Потребителят може да предяви устно или писмено рекламацията пред Търговеца/ Аптеката. При упражняване на правото си на рекламация Потребителят използва формуляра за упражняване на право на рекламация (Приложение 2 от настоящите Условия за отказ и рекламация, неразделна част от тях), който е наличен на: ........
Чл. 13. При предявяване на рекламация Потребителят следва да посочи предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване, съответно размера на претендираната сума, и адрес за контакт, като задължително приложи/представи и документите, на които основава претенцията си – касова бележка и/или фактура; протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката с договореното; и други документи, установяващи претенцията по основание и размер.
Чл. 14. Рекламация на потребителска стока може да се предявява от Потребителя до 2 (две) години от доставката на стоката.
Чл. 15. Срокът по чл. 14 спира да тече през времето, необходимо за поправката на потребителската стока или за постигане на споразумение между Търговеца/ Аптеката и Потребителя за решаване на спор.
Чл. 16. Ако за съответната стока Търговецът/ Аптеката е предоставил/а търговска гаранция, чийто срок е по-дълъг от сроковете за предявяване на рекламация по чл. 14, рекламацията може да се предяви до изтичането на срока на търговската гаранция.
Чл. 17. Приемането на рекламации се извършва в работното време на Търговеца (10:00-15:00 ч.) в неговия офис на адрес [….].
Тези Условия за отказ и рекламация са утвърдени от управителя на „МЕДИТРЕЙД 2012“ ЕООД и са в сила от 01.11.2024 г.
Тези Условия за отказ и рекламация са неразделна част от ОБЩИТЕ УСЛОВИЯ ЗА ПОЛЗВАНЕ НА УСЛУГИТЕ, ДОСТЪПНИ ПРЕЗ ОНЛАЙН ПЛАТФОРМАТА vmclub.bg, достъпни на ………..
ПРИЛОЖЕНИЕ 1
СТАНДАРТЕН ФОРМУЛЯР ЗА УПРАЖНЯВНЕ ПРАВОТО НА ОТКАЗ ОТ ДОГОВОРА КЪМ ТЪРГОВЕЦА
(попълнете и изпратете настоящия формуляр единствено ако желаете да се откажете от договора)
(Приложение № 6 към чл. 47, ал. 1, т. 8 и чл. 52, ал. 2 и 4 от Закона за защита на потребителите)
– До „МЕДИТРЕЙД 2012“ ЕООД с ЕИК 202121789 (наричано по-долу за краткост „Търговец“) е дружество с ограничена отговорност, със седалище и адрес на управление: гр. Варна, п.к. 9020, р-н „Младост“, бул. „Република“ № 15, сграда на МЦ Младост, електронен пощенски адрес: [………]:
– С настоящото уведомявам, че се отказвам от сключения от мен договор за покупка на следните стоки
___________________________________________________________________________________________________________________________________
Заявка за покупка номер:
Поръчано на*/получено на* _____________________________
Име на потребителя/ите ______________________________
Адрес на потребителя/ите ___________________________
Подпис на потребителя/ите (само в случай, че настоящият формуляр е на хартия): _______________
Дата ___________________________
__________________________________________________________________
СТАНДАРТЕН ФОРМУЛЯР ЗА УПРАЖНЯВНЕ ПРАВОТО НА ОТКАЗ ОТ ДОГОВОРА КЪМ АПТЕКА
(попълнете и изпратете настоящия формуляр единствено ако желаете да се откажете от договора)
(Приложение № 6 към чл. 47, ал. 1, т. 8 и чл. 52, ал. 2 и 4 от Закона за защита на потребителите)
– До „Варнафарма-М“ ООД с ЕИК 103789484, дружество с ограничена отговорност, със седалище и адрес на управление: гр. София, п.к. 1839, район „Кремиковци“, м-ст „Япаджа“ №6. Адрес на аптека: гр. Варна, бул. „Република“, Медицински комплекс „Младост“ с разрешение за търговия на дребно с лекарствени продукти 4189-3 от 12.09.2013 г. и ръководител Силвия Василева Вълкова. ИЛИ
- До ……………………
ИЛИ
- До ……………………………
(Моля запазете информацията за Аптеката, към която упражнявате своето право на отказ и изтрийте информацията за другите аптеки.)
– С настоящото уведомявам, че се отказвам от сключения от мен договор за покупка на следните стоки
___________________________________________________________________________________________________________________________________
Заявка за покупка номер: Поръчано на*/получено на* _____________________________
Име на потребителя/ите ______________________________
Адрес на потребителя/ите ___________________________
Подпис на потребителя/ите (само в случай, че настоящият формуляр е на хартия): _______________
Дата ___________________________
__________________________________________________________________
ФОРМУЛЯР ЗА ПРЕДЯВЯВАНЕ НА РЕКЛАМАЦИЯ
ДО „МЕДИТРЕЙД 2012“ ЕООД, ЕИК 202121789, със седалище и адрес на управление: гр. Варна, п.к. 9020, р-н „Младост“, бул. „Република“ № 15, имейл: ________________________. / , в качеството му на упълномощено от Аптека ______________________ лице.
/ наименование на аптечното дружество и информация за адрес на Аптеката /
Аз, долуподписаният ________________________________________________________________________
/ имена /
Предявявам рекламация за следната стока: _____________________________________________________
/ наименование на артикула /
Закупена с поръчка № ____________ от __.__.____ г. на стойност ___________.
Причина за предявяване на рекламация:
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Предпочитан начин за удовлетворяване на рекламацията:
- Привеждане на стоката в съответствие или замяна.
- Пропорционално намаляване на цената – претендирана сума ____________.
- Разваляне на договора за продажба и възстановяване на заплатени по него суми.
Към настоящия формуляр прилагам:
1. касова бележка, фактура или документ, удостоверяващ плащането;
2. снимки, протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката, в т.ч. на стоката, съдържаща цифрови елементи;
3. други документи, установяващи претенцията по основание и размер: __________________________________________________________________________________________
С полагане на подписа си върху настоящия формуляр и неговото изпращане потвърждавам, че предоставените снимки на документите, които прилагам, са верни с оригинала и мога да предоставя оригиналите при поискване, за целите на удостоверяване на закупуването на стока, както и твърдяното от мен несъответствие.
Дата: ________________ Подпис: ________________